فردریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران و همراه هیئت اتریشی با سفر به استان ایلام با جاذبه‌های گردشگری این استان آشنا شدند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فریدریش اشتیفت در جریان این بازدید اظهار داشت: انجام کاوش‌های تاریخی و امور مربوط به گردشگری از موارد و زمینه‌های مناسب برای همکاری مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اتریش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه اتریش در صنعت گردشگری و تنوع و غنای جاذبه‌های گردشگری ایران زمینه مناسب و بالقوه را برای همکاری مشترک دو کشور در حوزه صنعت گردشگری مهیا کرده است، تصریح کرد: بخش عمده درآمد و اشتغال اتریش به عنوان یک کشور گردشگر محور از محل صنعت گردشگری تأمین می‌شود و اتریش برای تأسیس و راه‌اندازی مدارس گردشگری در ایران آماده است.

اشتیفت که دومین روز سفر خود به استان ایلام را به بازدید محوطه‌های تاریخی استان ایلام و شهرستان دره‌شهر اختصاص داده است همچنین از آمادگی اتریش برای انجام همکاری در حوزه کاوش‌های تاریخی خبر داد.

اشتیفت تصریح کرد: اتریش علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری جمهوری اسلامی ایران و همچنین استان ایلام است.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یک تفاهم‌نامه در زمینه همکاری‌های حوزه گردشگری تدوین و آماده امضا است که در آن استان ایلام به صورت ویژه دیده خواهد شد.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل و تاریخی موسیقیایی در ایران از اتریش نیز به عنوان یکی از مهدها و مراکز موسیقی دنیا نام برد و اشتراک‌های فرهنگی دو ملت ایران و اتریش را برجسته عنوان کرد.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: استان ایلام با قابلیت‌های بکر و ویژه می‌تواند به سمت توسعه و پیشرفت قدم بردارد و تمایل داریم ارتباطات افزایش یابد و این دیدارها ادامه داشته باشد.

استان ایلام در غرب کشور با گستره 20 هزار کیلومترمربع و 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از حیث منابع نفت و گاز در جایگاه دومین و سوم کشور قرار دارد.

این استان همچنین دارای 350 هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب و یک‌میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع است که بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها به منظور توسعه و برون‌رفت ایلام از محرومیت نیازمند جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin