سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران طی سفر به استان آذربایجان شرقی با رییس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز دیدار و تبادل نظر کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، “بارون میکائیل اشترنبرگ” سفیر آلمان در ایران طی دیدار با رییس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: صنعتگران و بازرگانان آلمان به دنبال شناسایی راه های افزایش همکاری با همتایان ایرانی خود هستند.

وی با بیان اینکه فضای خوبی برای توسعه همکاری ها بین دو کشور ایجاد شده است، افزود: ارایه اطلاعات و شرایط همکاری صنعتگران و بازرگانان ایران با همتایان آلمانی خود می تواند موجب شتاب گیری روند توسعه مناسبات تجاری هر دو کشور شود.

سفیر آلمان در تهران یادآور شد: هدف ما رساندن اطلاعات به تجار آلمان و باز کردن راه های گسترش همکاری است تا در نهایت تجار و بازرگانان شرکای خود را انتخاب کنند.

سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه به زودی انتخابات اتاق بازرگانی ایران و آلمان برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد: با توجه به نقش تاثیرگذار تبریز در صنعت و اقتصاد ایران، نماینده شایسته ای از این شهر در اتاق یاد شده انتخاب شود.

وی در ادامه افزود: فعالیت تجاری بین ایران و آلمان در سال های اخیر به دلیل برخی مشکلات کاهش یافته است اما کسب نتیجه مثبت در مذاکرات هسته ای می تواند کمک شایانی به افزایش تعاملات اقتصادی هر دو کشور کند.

بارون میکائیل اشترنبرگ با اشاره به پیشرفت های اخیر در مذاکرات هسته ای اظهار کرد: صدراعظم آلمان اعلام کرده که حل دیپلماتیک این موضوع می تواند منجر به توسعه روابط تجاری بین ایران و کشور مطبوعش شود.

سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه رقابت در تجارت جهانی زیاد است، اظهار امیدواری کرد: بازرگانان و صنعتگران آلمان شانس بیشتری در این رقابت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: کیفیت بالای کالاهای آلمانی به عنوان یکی از شاخص های مهم و مورد تاکید تولیدکنندگان این کشور به شمار می رود که امیدواریم این مولفه موجب گسترش همکاری های تجاری بین دو کشور شود.

وی در خصوص صدور روادید به تجار ایران گفت: آلمان کشوری باز در این عرصه است و از حضور تجار ایرانی در کشورمان استقبال می کنیم.

سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران تاکید کرد: راه ندادن تجار ایرانی به آلمان در تضاد با منافع ماست و در صورت بروز این مشکل به صورت ویژه از طریق سفارت به آن رسیدگی می کنیم.

رحیم صادقیان ادامه رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این دیدار بر توسعه مناسبات تجاری بین تجار دو کشور تاکید کرد و گفت: این اتاق با استانداری آذربایجان شرقی هماهنگی و تعامل خوبی دارد و توافقات صورت گرفته با استاندار از طرف مسوولان اتاق بازرگانی تبریز نیز حمایت می شود.

در این جلسه پیشنهاد همکاری صنعتگران آلمانی در تولید موتورهای دیزلی خودروهای سواری، تامین دستگاه ها و ماشین آلات مجتمع مس سونگون و همکاری در بخش خودرو سازی از طرف مسوولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز مطرح و مورد استقبال سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران قرار گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin