“هربرت هونزويتس” سفير آلمان در کشورمان با علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.سفیر آلمان با اشاره به نقش با اهمیت پارلمان ها در دو کشور گفت: روابط پارلمانی ایران و آلمان از ظرفیت های خوبی برای کمک به ارتقاء درک متقابل و تقویت مناسبات دوجانبه در همه عرصه ها برخوردار است که باید در راستای منافع مشترک از آن استفاده کرد.

“هربرت هونزويتس” همچنین با اشاره به دیدگاه های مشترک دو کشور در زمینه تحولات منطقه از موضوعات مبارزه با مواد مخدر، تروریسم، آینده افغانستان و عراق و تحولات اخیر شبه قاره هند به عنوان مهمترین زمینه های گفتگو و تبادل نظر یاد کرد.

سفیر آلمان در این ملاقات با اشاره به تبادل هیات های متعدد پارلمانی میان دو کشور خاطرنشان کرد: آلمان خواستار توسعه و تعمیق روابط همه جانبه بویژه مناسبات پارلمانی با ایران است.

وی روابط پارلمانی با ایران را مناسباتی خوب و رو به توسعه و پیشرفت مستمر دانست و گفت: این روابط الگویی برای سایر کشورها بوده است و با سفر قریب الوقوع هیات پارلمانی این کشور به ایران فصل نوینی در همکاریهای پارلمانی فیمابین گشوده شود.

سفیر آلمان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سیاست دولت کشورش مبنی بر مقابله جدی با تروریسم افزود: دولت آلمان هیچ تماس با گروه MKO با هر عنوان دیگری نداشته و نخواهد داشت.

بروجردی در این دیدار با تشریح ماهیت و تاریخچه تروریستی گروهک منافقین سفر سرکرده این گروهک به آلمان را اقدامی غیر قابل توجیه و مشوق تروریست ها برای تشدید اقدامات تروریستی خواند و گفت: این اقدام زیبنده روابط خوب دو کشور نیست و تاثیرات سوء بر افکار عمومی ملت ایران نسبت به آلمان خواهد گذارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin