“بارون میکائیل اشترنبرگ” سفیر آلمان در ایران با سفر به استان هرمزگان با استاندار این استان دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر آلمان در ایران طی دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به وجود ظرفیت های اقتصادی بسیار در هرمزگان، خاطرنشان کرد: ما خواستار توسعه ارتباطات بندری میان دو کشور هستیم که هرمزگان با توجه به وجود ظرفیت های بندری بسیار، می تواند در گسترش این ارتباطات نقش آفرین باشد.

میکائیل اشترنبرگ ضمن اعلام علاقمندی مردم و بخش های تجاری آلمان برای توسعه ارتباطات با ایران، خاطرنشان کرد: ما علاقمند به بهره مندی مسوولان استان هرمزگان از تجربیات متخصصان آلمانی در این استان هستیم.

در این دیدار استاندار هرمزگان با اشاره به جایگاه مهم و مقتدرانه ایران، گفت: ملت های آزادی خواه منطقه همسو با تفکرات و راهبردهای ایران هستند.

جاسم جادری با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره بهترین ملت برای حفظ و نگهداری صلح و حق طلبی بوده اند.

وی افزود: ملت صلح دوست ایران به دنبال دستیابی به علم و فناوری است که به ناحق مورد تحریم قرار گرفته و امروز در راستای دفاع از حقانیت این ملت در حال مذاکره هستیم.

جادری در بخش دیگری از صحبتهای خود از حمایت کشورهای غربی از متجاوزان به یمن انتقاد کرد و گفت: حمایت این کشورها که مدعی دموکراسی و آزادی هستند از کشور متجاوزی که در آن نه حقوق بشر رعایت می شود و نه دارای دموکراسی و آزادی است، جای تعجب دارد.

استاندار هرمزگان به نقش مهم آلمان در عرصه های سیاسی و اقتصادی و مسایل بین الملل نیز اشاره کرد و افزود: هرمزگان از استان های مهم توسعه محور ایران است که می تواند مرکزی برای انتقال کالاهای کشور آلمان باشد.

جادری با اشاره به ظرفیت های بسیار هرمزگان، تصریح کرد: وجود بندر شهید رجایی، مناطق آزاد کیش و قشم، کارخانه فولاد، شش منطقه ویژه اقتصادی، پالایشگاه، همسایگی با پنج کشور حاشیه خلیج فارس و سواحل طولانی از جمله مزیت های استان هرمزگان محسوب می شوند.

وی ادامه داد: هرمزگان از اهمیت راهبردی برخوردار بوده و ظرفیت های دریایی و بندری، شیلاتی، صنعتی و معدنی از قابلیت های این استان محسوب می شود و در زمینه صادرات و واردات کالا نیز دارای موقعیت برجسته و بسیار مهمی در کشور است.

جادری خاطرنشان کرد: 70 درصد واردات و صادرات کشور از طریق استان هرمزگان انجام می شود و بندرعباس نیز پایتخت اقتصادی ایران لقب گرفته که می توان این ظرفیت ها را به سرمایه گذاران کشور آلمان معرفی کرد.

وی یاد آور شد: با تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان آلمان و ایران، سرمایه گذاران آلمانی می توانند از ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان استفاده کرده و کار سرمایه گذاری در این استان را انجام دهند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin