سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: علاقه‌مندیم قرارداد خواهرخواندگی میان شهر بندرعباس و شهر بندر دوربان آفریقای جنوبی منعقد شود تا بتوانیم در جهت توسعه همکاری‌ها گام برداریم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ویلیام مکس فیلمان وایتهد، در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ظرفیت‌های استان هرمزگان را کم‌نظیر دانست و بیان داشت: هرمزگان همانند آفریقای جنوبی دارای مرز آبی و ساحلی زیادی است که می‌توانیم به دلیل این تشابه، تعاملات اقتصادی خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آفریقای جنوبی می‌تواند از نیروهای متخصص هرمزگان در زمینه‌های صنعتی و دریایی استفاده کند، افزود: نیروهای متخصص این استان با ارائه آموزش به نیروهای ما در زمینه پرورش آبزیان، شیلات و به ویژه کشتی‌سازی می‌توانند زمینه تعاملات بیشتر دو کشور ار فراهم کنند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به وجود صنایع فولاد و کشتی‌سازی و همچنین معادن مختلف در هرمزگان، اظهار داشت: علاقه‌مندیم در عرصه‌های اقتصاد دریایی و توسعه صنایع دریایی با توجه به ظرفیت‌های مناسب هرمزگان در این استان همکاری داشته باشیم.

ویلیام مکس فیلمان وایتهد، بندرعباس را یک کریدور مهم تجاری دانست و بیان داشت: علاقه‌مندیم قرارداد خواهرخواندگی میان شهر بندرعباس و شهر بندر دوربان آفریقای جنوبی منعقد شود تا بتوانیم در جهت توسعه همکاری‌ها گام برداریم.

وی به تفاوت فصل میان دو کشور ایران و آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: دو کشور با توجه به تفاوت فصلی در زمینه کشاورزی و شیلات می‌توانند همکاری مناسبی داشته باشند.

سفیر آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و تمایل داریم از استان هرمزگان نیز مقاماتی در این کمیسیون حضور یابند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin