سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: برای پیشبرد پروژه‌هایی که استانی است تفاهم‌نامه‌هایی با آفریقای جنوبی امضا شده و اگر در بحث صنعت و زمینه‌های دیگر اقدامی صورت نگیرد، این تفاهم‌نامه‌ها، کاغذ باطله‌ای بیش نیست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ویلیام مکس وایتهد، سفیر آفریقای جنوبی در ایران در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین صورت گرفت ضمن تشکر از وی اظهار داشت: محسن موحدی‌قمی سفیر جدید ایران در آفریقای جنوبی موجب شدند که من بازدیدی از استان قزوین داشته باشم و از ایشان تشکر می‌کنم.

وی افزود: مهمان‌نوازی و گرم بودن مردم استان قزوین شروعی برای سفرهای بعدی من به این استان است و یکی از مزایای استان قزوین این بوده که نزدیک تهران است.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران عنوان کرد: گسترش و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در هیچ کشوری بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و این شرکت‌ها نمی‌تواند بدون حمایت مالی پیشرفت کند.

ویلیام مکس وایتهد، یادآور شد: مردم ایران قوی و باهوش هستند به طوری که در کشورهای اروپایی به راحتی موفق می‌شوند.

وی افزود: ما می‌توانیم با ارائه راهکارهایی برای دو کشور روابط خوبی را در زمینه صنعت،‌ کشاورزی، دانشگاهی و دیگر زمینه‌ها ایجاد کنیم تا هر دو کشور از این روابط بهره‌مند شوند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط اولیه بین استان قزوین و آفریقای جنوبی شکل بگیرد تا از نتیجه این روابط بتوانیم برنامه‌های آتی کاملی را استخراج کنیم.

وی یادآور شد: کشور آفریقای جنوبی تمایل دارد که شرکت‌های اتومبیل‌سازی، کشتی‌سازی، انرژی و غیره را در ایران مورد بازدید قرار دهد چراکه کشور آفریقای جنوبی آمادگی همکاری با کشور ایران را دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی و در بخش تحقیق و پژوهش حرف برای گفتن بسیار است و در زمینه انرژی نیز برنامه‌هایی داریم که در صورت توافق آماده همکاری هستیم.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: آخرین باری نخواهد بود که به استان قزوین سفر می‌کنم چراکه سفرهای دیگری به این استان خواهم داشت و احساس می‌کنم که می‌توان با استان قزوین روابط خوبی را برقرار کرد.

ویلیام مکس وایتهد، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد پروژه‌هایی که استانی است تفاهم‌نامه‌هایی با آفریقای جنوبی امضا شده و اگر در بحث صنعت و زمینه‌های دیگر اقدامی صورت نگیرد، این تفاهم‌نامه‌ها کاغذ باطله‌ای بیش نیست.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin