سفیر آفریقای جنوبی گفت: تمایل داریم همکاری قوی بین اتاق بازرگانی ایران و آفریقا ایجاد شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نشست هم اندیشی تجار و تولیدکنندگان شهرستان اسلامشهر با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا با حضور سفیر آفریقای جنوبی، نمایندگان کشورهای الجزایر، تونس، سنگال و مصر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اسلامشهر در سالن همایشهای فرمانداری منطقه برگزار شد.

«ویکامازوری کومالو» در این همایش طی سخنانی اظهار داشت: به عنوان یک کشور آفریقایی بسیار تمایل داریم که همکاری مستحکم و قوی با اتاق بازرگانی ایران و آفریقا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۵۵ کشور آفریقایی دارای ظرفیت‌های بی‌نهایت بسیاری هستند که بسیار متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی در ایران است گفت: من مطمئن هستم روابط بین ایران و ۵۵ کشور از طریق تجارت روابط مردم با مردم و از طریق ظرفیت‌هایی که وجود دارد می‌تواند در سطح بسیار گسترده‌ای توسعه پیدا کند لذا از کشور ایران می‌خواهم تا رویکرد خود را در زمینه اقتصادی و تجارت تغییر دهد.

سفیر آفریقای جنوبی با بیان اینکه کشورهای آفریقای جنوبی و ایران نقاط مشترک بسیار زیادی در زمینه فرهنگی دارند عنوان داشت: مقاومت ایران در مقابل تحریم ها بسیار ستودنی است همانطور که آفریقای جنوبی نیز ۶۰ سال برای تحریم‌ها جنگید با این تفاوت که تحریم‌های آفریقای جنوبی با کشور ایران متفاوت بود.

کومالو با اشاره به منابع بسیار غنی از نفت، گاز و یا خاک حاصلخیز کشورهای آفریقایی بیان داشت: کشورهای آفریقایی دارای کشاورزی بسیار خوبی هستند و تمام ۵۵ کشور آفریقایی دارای منابع بسیار غنی هستند که از منابع معدنی تا اقتصاد دریایی و اقیانوس را شامل می‌شود.

مسعود مرسلپور در این همایش اظهار داشت: تولیدکنندگان اسلامشهر باید از ظرفیت اتاق مشترک ایران و آفریقا برای صادرات محصولات خود و ارز آوری برای کشور استفاده کنند.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: در این شهرستان اسلامشهر ۱۴۰۰ نوع کالا در حوزه‌های مختلف از جمله مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات پزشکی، محصولات غذایی و سایر در بخش‌ها تولید می شود که در حال حاضر بخشی از این کالاها به دیگر نقاط جهان صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از تجار اسلامشهر از جمله بهترین تجار استان تهران و کشور محسوب می شوند و در این شهرستان تاجری نداریم که به محاکم قضایی و نظارتی دعوت شده یا در معاملاتش تخلفی صورت گرفته باشد.

مرسلپور با بیان اینکه اکثر شرکت‌های ضدتحریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اسلامشهر حضور دارند افزود: این شرکت‌ها در اسلامشهر فعال هستند و ضمن اینکه تولیدات آن‌ها نیاز داخل کشور را تأمین می‌کند صادرات ارزنده‌ای هم به اقصی نقاط دنیا دارند.

فرماندار اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: این نشست را به فال نیک می‌گیریم تا بتوانیم به وسیله ارتباط با سرزمین آفریقا هم در زمینه صادرات به کشورهای این قاره و هم واردات محصولات موردنیاز کشور از طریق تجار و بازرگانان اسلامشهری همکاری داشته باشیم.

وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آفریقا، سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران، رئیس اتاق بازرگانی اسلامشهر و دو نفر از صاحبان صنایع چوب و تجهیزات پزشکی از سخنرانان این همایش بودند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin