سفیر پرتغال درتهران گفت: برجام توافق مهمی بین ایران و شش کشور بود و بازگشت مناسبات بازرگانی ایران و پرتغال به شرایط قبل از برجام باعث خشنودی دولت پرتغال است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، خوائو خوزه کورته رئال، سفیر پرتغال در دیدار با مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران پرتغال با بیان این مطلب از افزایش مراودات اقتصادی میان دو کشور بعد از توافق برجام ابراز خرسندی کرد.

وی با ابراز خرسندی از افزایش مراودات اقتصادی میان دو کشور بعد از توافق برجام بیان داشت: برجام توافق مهمی بین ایران و 6 کشور بود و بازگشت مناسبات بازرگانی ایران و پرتغال به شرایط قبل از برجام باعث خشنودی دولت پرتغال است.

خوائو خوزه کورته رئال، درادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه است و برقراری ثبات و امنیت درمنطقه بدون حضور ایران در تصمیم گیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

سفیر پرتغال همچنین اظهار داشت: همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک به ویژه در بخش انرژی ایران برای ما مهم است و مشتاق ارتقاء روابط اقتصادی و همکاری در این موضوع هستیم.

رئیس گروه دوستی ایران و پرتغال در این دیدار روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و پرتغال را مثبت ارزیابی کرد وگفت: بسترهای مناسبی در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری میان دو کشور وجود دارد که باید از آن در راستای ارتقاء سطح همکاری‌ها و منافع دو ملت بهره برد.

در ادامه این دیدار بر توسعه و گسترش مناسبات سیاسی و فرهنگی به ویژه ارتباطات پارلمانی فی مابین تأکید کرد.

مصطفی کواکبیان با اشاره به ارتباطات دیرینه میان دو کشور افزود: پیشینه مراودات اقتصادی و بازرگانی میان ایران و پرتغال بستر مناسبی جهت مراودات بیش از پیش فی مابین است.

وی درادامه افزود: کشور پرتغال هر چند که جزو کشورهای غربی است اما دارای استقلال است و بر پایه سیاست‌های داخلی خود با کشورهای مختلف جهان عمل می کند.

در این دیدار آقایان کیخا، خادمی، بنیادی، رحیمی، بهرام‌نیا، شهریاری و خانم ساعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال نیز حضور داشتند و با بیان نکته نظراتی بر توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف فی مابین تأکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin