سفارت کوبا در تهران با انتشار بیانیه ای به مناسبت چهلمین سالگرد برقراری مجدد روابط دیپلماتیک کوبا و ایران تاکید کرد: رژیم تهدیدهای آمریکا را به فرصت برای گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی، تجاری دو کشور تبدیل می کنیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفارت کوبا با صدور بیانیه ای که به مناسبت برقراری مجدد روابط دیپلماتیک ایران کوبا (هشتم آگوست ۱۹۷۹) اعلام کرد: دو کشور جمهوری کوبا و جمهوری اسلامی ایران (در این تاریخ) روابط دیپلماتیک خود را مجددا برقرار کردند؛ بدین شکل کوبا به یکی از اولین کشورهایی تبدیل شد که جمهوری جدید را که از انقلابی تاریخی متولد می شد را به رسمیت شناخت. این اقدام شروع یک روابط دوستانه بین دو ملت بود که تا به امروز ادامه دارد.

در بیانیه سفارت کوبا آمده است: در گذر این چهل سال، هر دو کشور از یکدیگر حمایت کردند و روابط دوستانه، گسترش های مهمی را به سمت همکاری های سودمند برای هر دوطرف در زمینه های مختلف از جمله بیوتکنولوژی و بهداشت به همراه داشته است؛ علاوه بر این در حوزه روابط چندجانبه نیز همکاری های مثبت و مستحکمی داشته اند.

سفارت کوبا با تاکید بر تداوم توسعه و تحکیم مداوم روابط ایرانی – کوبایی مطابق با منافع اساسی دولت و ملت دو کشور با هدف پاسداری از صلح جهانی و ترویج توسعه مشترک، اعلام کرد: کوبا برای روابط قدیمی همکاری بین دو کشور ارزش بسیاری قائل است و حقوق ایران برای توسعه تحقیقات، تولید و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، بدون تبعیض را به رسمیت می شمارد.

در این بیانیه آمده است: در سناریوی بین المللی امروز، که در آن کوبا و ایران با رژیم شدید تحریم های ایالات متحده با هدف خفه کردن اقتصاد هر دو کشور و افزایش کمبودها برای ملت روبه رو هستند، باید از آن استفاده کرده و آن را تبدیل به فرصت با هدف گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی، تجاری و همکاری کنیم و اینگونه مقاوم و نیرومند تر از آن خارج شویم.

این بیانیه تصریح می کند: ایران و کوبا در حالی به این سالگرد نزدیک می شوند که همچون چشمه ای از مقاومت و عزت در برابر قدرتی که با تمام تلاش سعی بر نابودی پروژه دو کشوری را دارد که خود تصمیم گرفتند که راه استقلال و خودمختاری را بپیمایند، ایستاده اند.

در بیانیه سفارت کوبا آمده است: کوبا اعمال تحریم ها و اقدامات اجباری یکجانبه از طرف دولت ایالات متحده بر علیه ایران را که اساسا به ملت آسیب می رساند و نقض آشکار حقوق آن ها است، را شدیدا محکوم می کند.

سفارت کوبا تاکید کرده است: ما اطمینان داریم که تا زمانی که به تقویت روابط دوستی و همبستگی ادامه دهیم، همچنان پیروزی ها را در مقابل تلاش های دشمنانمان درو خواهیم کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin