سفیر قطر در مراسم رونمایی از صندلی های بیزنس کلاس بوئینگ 777 این شرکت از تلاش کشورش جهت گسترش مناسبات اقتصادی با ایران خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، علی بن حمد بن علی السلیطی، سفیر قطر در ایران در حاشیه مراسم رونمایی از صندلی های بیزنس کلاس بوئینگ 777 این شرکت در مسیر دوحه – تهران، گفت: دولت قطر از گذشته با جمهوری اسلامی ایران مناسبات تجاری و بازرگانی خوبی داشته و هم اکنون بسیاری از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی در قطر به فعالیت های اقتصادی مشغول هستند.

وی افزایش رفت و آمد اتباع دو کشور را به ایران و قطر در توسعه مناسبات بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سالانه تعداد زیادی از مردم قطر به شیراز، مشهد و تهران سفر می کنند و هرچه رفت وآمد اتباع دو کشور بیشتر افزایش یابد، مناسبات ما نیز گسترش خواهد یافت.

در ادامه این مراسم مدیر شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در ایران نیز با اشاره به تعداد پروازهای هوایی این شرکت به ایران، گفت: پروازهای این شرکت از 11 سال پیش از دوحه به تهران آغاز شد و هم اکنون قطر ایرویز با قیمت های رقابتی هر هفته 18 پرواز به تهران، 4 پرواز به شیراز و 7 پرواز به مشهد انجام می دهد.

شهاب عطارزاده افزود: قطر ایرویز یک شرکت هوایی 5 ستاره در جهان است که در سالهای 2011 ، 2012 و 2015 به عنوان شرکت برتر هوایی 5 ستاره معرفی شده و هم اکنون با 144 فروند هواپیما با متوسط 5 سال سن ناوگان به 150 مسیر بین المللی پرواز می کند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در ایران، عضو کنسرسیوم ‘وان ورد’در جهان است که از طریق سایر شرکت های هوایی عضو، می تواند به 350 مسیر بین المللی پرواز کند.

وی افزود: ضریب اشغال صندلی پروازهای این شرکت در فصول مختلف به ایران متفاوت است، اما در پیک سفرها، متوسط ضریب اشغال صندلی این شرکت بین 75 تا 80 درصد و به غیر از آن بین 50 تا 65 درصد است و خدمات زمینی هواپیماهای این شرکت طبق قراردادی که منعقد شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تامین می شود.

عطارزاده با بیان اینکه هرماه حدود 5 هزار نفر از ایرانیان با هواپیماهای این شرکت به قطر و مقاصد مختلف جهان پرواز می کنند، گفت: قطر ایرویز استفاده از صندلی های بیزنس کلاس را در پروازهای بوئینگ 777 در مسیر دوحه به تهران از یکم جولای (10 تیرماه سال جاری) آغاز کرده و تاکنون استقبال مسافران از این صندلی ها بسیار خوب بوده است.

مدیر شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در ایران در پایان اظهار داشت: این شرکت استفاده از این صندلی ها را از 29 روز پیش در مسیر دوحه – تهران و بالعکس آغاز کرده و در هر پرواز بین 24 تا 48 صندلی بیزنس کلاس برای مسافران در نظر گرفته شده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin