رییس جمهوری در دیدار با سفیر جدید سنگاپور خواستار استفاده از فرصت های موجود برای گسترش و تقویت مناسبات همه جانبه شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک٬ حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار اونک کنگ یونگ، سفیر جدید سنگاپور در ایران با بیان اینکه میان ایران و سنگاپور همواره روابط خوبی را شاهد بوده ایم، اظهار داشت: البته در سال های اخیر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با ظرفیت های موجود فاصله داشته که امیدواریم با تحول لازم به سطح قابل قبولی افزایش یابد.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات ایران و سنگاپور در دیگر بخش ها از جمله فعالیت های بانکی و روابط توریستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تسهیلات بیشتر در زمینه رفت و آمد مردم دو کشور با یکدیگر باشیم.

روحانی با تاکید بر این که با توجه به سوابق دوستی دو کشور هیچ مانعی در مسیر گسترش روابط وجود ندارد، تصریح کرد: ایران آمادگی دارد تا روابط خود با سنگاپور را در بخش های مختلف از جمله حوزه انرژی، تبادل علم و فناوری و همکاری های فرهنگی گسترش دهد.

رییس جمهور همچنین بر ضرورت تعامل و افزایش روابط تجار، شرکت ها و بخش های خصوصی دو کشور در راستای ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و سنگاپور تاکید کرد.

اونک کنگ یونگ، سفیر جدید سنگاپور در ایران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود، تصریح کرد: ایران به عنوان تمدنی بزرگ برای مردم سنگاپور شناخته شده است و ما خواستار روابط گسترده تر با تهران و ارتقاء سطح مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور هستیم.

وی همچنین بر لزوم افزایش روابط فرهنگی و گردشگری میان دو ملت و ضرورت تعاملات بیشتر میان تجار دو کشور تاکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin