سفیر جدید اندونزی در ایران ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهور خواستار انتقال تجربیات و خدمات فنی و مهندسی از ایران به اندونزی شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه اوکاتاونیو علی مودین اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه خدمات فنی – مهندسی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و ساخت سد نیروگاه و پالایشگاه روابط و همکاری‌های خود را با اندونزی توسعه دهد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دو کشور علاوه بر مسایل اقتصادی می‌توانند در دیگر بخش‌های علمی، فرهنگی، تکنولوژی و فناوری، همکاری‌های خود را گسترش دهند.

وی تأکید کرد: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام که معرف اسلام اعتدالی و رحمانی هستند، در شرایط امروز باید در راستای بیان حقیقت اسلام، در مقابل آنچه برخی گروه‌های افراطی و تروریستی از اسلام ارایه می‌کنند، تمام مساعی خود را بکار گرفته و برای رفع مشکلات موجود در جهان اسلام همکاری و همبستگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

رئیس‌‌جمهور اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری‌ها و روابط با اندونزی نمی‌بیند.

وکاتاونیو علی مودین سفیر جدید اندونزی در ایران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و اندونزی و ضرورت استفاده از فرصت‌های همکاری در راستای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور، خواستار توسعه همه جانبه مناسبات میان ایران و اندونزی و انتقال تجربیات و خدمات فنی و مهندسی از ایران به اندونزی شد.

سفیر جدید اندونزی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام با توسعه همکاری‌ها و روابط می‌توانند به جهان نشان دهند که اسلام دین رحمت برای همه جهانیان است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin