سفیر جدید آلمان در تهران با حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رییس‌جمهور ایران دیدار و استوار نامه خود را تقدیم وی كرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، رییس جمهور در دیدار با بارون میکائیل اشترنبرگ، سفیر جدید آلمان در تهران ضمن تبریك انتخاب مجدد خانم «مركل» به صدر اعظمی آلمان، به اهمیت روابط ایران با آلمان اشاره و اظهار امیدواری كرد كه در آینده شاهد تعمیق هر چه بیشتر روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور باشیم.

دکتر روحانی اضافه كرد: امیدواریم كه روابط ایران با اتحادیه اروپا نیز در آینده نزدیك رو به جلو حرکت کند.

رییس جمهور با اشاره به نقش سازنده آلمان در موضوع هسته ای ایران اظهار امیدواری كرد در اجلاس آینده ژنو نیز كشور آلمان نقش مثبت و سازنده ای در خصوص حل و فصل هسته ای ایران ایفا كند.

دکتر روحانی با بیان اینكه ایران مخالف سلاح كشتار جمعی است و خود قربانی اینگونه سلاح‌ها می‌باشد، تصریح کرد: ایران به لحاظ دینی و مذهبی استفاده از سلاح كشتار جمعی را غیراخلاقی و غیرمنطقی می داند.

وی افزود: بی‌تردید فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز بوده و کشورمان می خواهد از حقوق هسته‌ای‌ خود در چارچوب مقررات بین المللی و بدون هیچگونه تبعیض برخوردار باشد.

سفیر جدید آلمان نیز در این دیدار با بیان اینكه روابط آلمان با ایران همواره خوب و رو به رشد بوده است، گفت: روابط اقتصادی آلمان با ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به نشست آینده ژنو در خصوص موضوع هسته ای ایران اظهار امیدواری كرد كه در این نشست به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یابیم.

بارون میکائیل اشترنبرگ، با اشاره به سخنرانی‌های اخیر دكتر روحانی گفت: رسانه ها و افكار عمومی آلمان در این زمینه بسیار علاقه مندند كه با رییس جمهور جدید ایران گفتگو و مصاحبه اختصاصی داشته باشند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin