سفیر كره جنوبی در ایران طی دیدار با معاون شهردار تهران، تحولات تهران در 8 سال گذشته در حوزه‌ حمل و نقل و ترافیک را شگفت انگیزتر دانست.به گزارش آوا دیپلماتیک، سونگ وونگ یئوب سفیر كره جنوبی در ایران طی دیدار با مهندس سید جعفر تشكری هاشمی در محل این معاونت، گفت: پیشرفت‌های مترو و بی ‌آر ‌تی در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده، ضمن این كه در حوزه‌هایی همچون عمران شهری و فضای سبز نیز این پیشرفت‌ها غیر قابل انكار است.
سفیر كره جنوبی كه برای دومین بار پس از چند سال مأموریت در تهران مجدداً از سال گذشته به کشورمان بازگشته، ‌خاطرنشان كرد: طی چند سالی كه در تهران نبودم این شهر پیشرفت‌های خیره كننده‌ای داشته و به ویژه توسعه مترو و راه‌اندازی بی‌آرتی در تهران هر فردی را كه چند سال از تهران دور بوده تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی نام گذاری خیابان‌هایی در پایتخت های دو كشور به نام‌های “تهران” و “سئول” از سال‌های دور را موضوعی مهم دانست و افزود: در سئول هیچ خیابانی به نام واشنگتن و توكیو نام‌گذاری نشده اما این كه یكی از مهم‌ترین خیابان‌های این شهر كه دفاتر شركت‌های بزرگ بین المللی در آن قرار دارد به نام تهران نام‌گذاری شده، نشان دهنده اهمیت تهران برای دولت و ملت كره است.
معاون شهردار تهران نیز در این دیدار با تشکر از نگاه مثبت سفیر کره جنوبی نسبت به تحولات پایتخت جمهوری اسلامی ایران گفت: هر چند کشورمان در زمینه ساخت مترو به خودکفایی نسبی رسیده و این امکان حمل و نقلی را بومی سازی کرده اما آمادگی داریم تا از تجارب و دانش سئول در زمینه حمل و نقل ریلی بهره بگیریم.
سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به این که برنامه مفصلی برای توسعه متروی تهران از طریق ساخت سالانه 30 کیلومتر متروی جدید داریم، افزود: در زمینه واگن سازی و ساخت تجهیزات و قطعات مترو نیز به میزان قابل توجهی خودکفا شده ایم و اساساً در دوره دفاع مقدس و دوران تحریم، مردم و مسئولان کشورمان یاد گرفته اند چگونه مشکلات خود را حل کنند.
معاون شهردار تهران در پایان این دیدار با تأکید بر این که همکاری تهران و سئول را برای مردم دو کشور بُرد – بُرد است، خاطرنشان کرد: با توسعه همکاری ها از سوی پایتخت های دو کشور، می توانیم انتظار داشته باشیم که شاهد اتفاقات بزرگی در تحکیم و تقویت مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی باشیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin