دکتر مصطفی سالاری، استاندار گیلان و لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در خصوص گسترش روابط بحث و تبادل و نظر کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، استاندار گیلان در دیدار با سفیر روسیه در ایران با اشاره به موقعیت مناسب گیلان در تعمیق روابط دو طرف گفت: در تلاشیم با تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه در منطقه آزاد انزلی، حذف روادید برای تجار دو کشور و آسان کردن آمد و شدها، تکمیل راه آهن قزوین – رشت – آستارا و توسعه روابط تجاری، علمی و دانشگاهی، کشاورزی و گردشگری بین گیلان و روسیه از فرصت نزدیکی دو کشور برای رونق روابط بهره ببریم.

آقای سالاری بر عزم مسئولان گیلان برای بر طرف کردن موانع پیش رو در تعاملات دو کشور به ویژه در بخش تجارت و بازرگانی تاکید کرد و افزود: ساخت و افتتاح سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه توسط بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی گیلان، نشان از توجه جدی گیلانیان در حمایت از سرمایه گذاران دو کشور دارد.

سفیر روسیه در ایران نیز در این دیدار با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور فدراسیون روسیه به ایران و تاکیدش بر توسعه روابط دو کشور گفت: این کشور همکاری بیشتر گیلان در بخش آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی با مراکز علمی – آموزشی روسیه، برقراری پرواز مستقیم بین آستراخان و تهران و توسعه روابط تجاری ایران با دیگر استان های روسیه علاوه بر آستراخان را خواستار است.

لوان جاگاریان، سلام استاندار آستاراخان روسیه را به استاندار گیلان رساند و از وی دعوت کرد در نزدیکترین زمان به این کشور سفر کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هم اینک حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه 2 میلیارد دلار است گفت: با افتتاح سرای تجاری ایرانیان در یک ماه گذشته انتظار می رود این مبلغ تا سه سال آینده به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.

آقای تیزهوش تابان، از آمادگی بخش خصوصی برای توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه در صورت حل برخی مشکلات توسط دولت خبر داد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin