سخنگوی وزارت امور خارجه از رایزنی با کاردار عربستان در تهران درباره کاهش سهمیه 50 درصدی حج عمره ایران خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش 50 درصدی سهمیه حج عمره ایران گفت: ما در وزارت امور خارجه از زمانی که این خبر در رسانه‌ها مطرح شد، این موضوع را پیگیری و با کاردار عربستان در تهران رایزنی کردیم که او این خبر را تایید نکرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت مسائل حج برای مردم تاکید کرد: افرادی که برای حج عمره ثبت نام کرده‌اند و نوبت اعزام آنها فرا رسیده است، نگرانی در این ارتباط نداشته باشند.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه تاکید کرد: قطعا مردم علاقه دارند در جریان جزئیات این موضوع قرار بگیرند و ما نیز این موضوع را درک می‌کنیم. پیگیری این موضوع از مراجع رسمی‌تر از سوی دستگاه دیپلماسی کشور در حال انجام شود و در صورت کسب جزئیات بیشتر در این زمینه اطلاع‌رسانی به مردم انجام خواهد شد.

 سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود: کنسول‌گری‌های عربستان در ایران صدور روادید سفر عمره را بیش از ۵۰ درصد کاهش داده‌اند.

او با اعلام این خبر افزوده بود: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد کاهش جدی در صدور روادید متقاضیان عمره بودیم که این روند نزولی در دو روز گذشته شیب بیشتری پیدا کرده است.

وی گفته بود: امیدواریم با پیگیری‌های جدی وزارت امورخارجه روال صدور روادید به حالت طبیعی و اولیه خود بازگردد و ما با مشکل برای اعزام زائران با مشکل روبرو نشویم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزوده بود: اگر روال کاهش صدور روادید به همین شکل ادامه پیدا کند اعزام متقاضیان عمره با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد و ممکن است منجر به لغو بعضی از پرواز‌ها بشود.

اوحدی تاکید کرده بود: طبیعی است که اگر متقاضیان عمره روادید نداشته باشند امکان اعزام آن‌ها به عمره مقدور نخواهد بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin