رئیس مجلس علت تحریم‌های اقتصادی موسوم به قانون “ضدبشر سزار” علیه ملت سوریه را ناموفق بودن دشمنان در جنگ نظامی و امنیتی دانست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، دکتر محمدباقر قالیباف در دیدار با عدنان محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در جمهوری اسلامی ایران گفت: به گواه تاریخ، پیوند عمیق و ناگسستنی دو کشور ایران و سوریه نشأت گرفته از باورهای مردم دو کشور بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره سوریه را در خط مقدم جبهه مقاومت می داند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایامی مستشاران ایرانی به تنهایی در کنار مردم و دولت سوریه در مقابل فتنه‌ مثلث شوم «غربی، عبری و عربی» ایستاد تصریح کرد: رمز موفقیت جبهه مقاومت ایستادگی بر باورهای دینی و اسلامی بود و در روزهای سختی که کمتر کسی به موفقیت فکر میکرد،شاهد پیروزی های بزرگ و تحقق وعده خدا بودیم.

دکتر قالیباف افزود: امروز شاهد هستیم دشمنان سوریه، ایران و امت اسلامی ناامید شده‌اند و آنها درصددند شکستهای نظامی را با تحریم های اقتصادی جبران کنند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با یادآوری رشادتهای فراوان فرمانده رشید مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: همه بر اهمیت و جایگاه بی نظیر شهید سلیمانی در جبهه مقاومت و سوریه واقفند اما با شناختی که از سردار قاآنی داریم این راه با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

 در ادامه این دیدار عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران ضمن تبریک کسب رای اعتماد مردم و رای بالا در جایگاه مهم ریاست مجلس گفت: شهید سلیمانی، شهید سوریه، ایران و مقاومت است؛ وی خون خود را هدیه کرد تا مقاومت حفظ شود و ما راه او را ادامه خواهیم داد.

 سفیر سوریه موفقیت‌های استراتژیک کسب شده را دارای اهمیت بسیار بالا برشمرد و بر ضرورت حفظ دستاوردها تاکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin