کاردار سفارت بلغارستان در تهران با رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.مقتدایی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مناسبات دوستانه دو کشور در زمینه فرهنگی، بر لزوم گسترش ارتباطات دوستانه میان ایران و بلغارستان در عرصه‌های گوناگون به منظور شناسایی امکانات و توانمندی‌های دو کشور و افزایش تعاملات فیمابین تاکید کرد و افزود: گسترش ارتباطات دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی زمینه را برای توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هموار می‌کند.

وی درهمین رابطه با یادآوری فلسفه تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش مراودات پارلمانی بویژه میان گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور شد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افزایش ارتباط میان مردم دو کشور سبب دستیابی به فهم عمیق‌تری از ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی ایران و بلغارستان خواهد شد و زمینه را برای نزدیکی هرچه بیشتر دو کشور فراهم می‌کند.

نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار نسبت به گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه‌های مورد علاقه دو طرف بویژه مناسبات پارلمانی ابراز امیدواری کرد.

کاردار سفارت بلغارستان در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان در مجلس شورای اسلامی، برعلاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های فرهنگی، پارلمانی و توریسم تاکید کرد و گفت: باید از هر فرصتی برای نزدیکی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها استفاده کرد و ما از این اقدام مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنیم.

کاردار سفارت بلغارستان در تهران در پایان این دیدار نسبت به گسترش هرچه بیشتر تعاملات میان تهران و صوفیا بویژه در عرصه پارلمانی ابراز امیدواری کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin