پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان با دراگان تودورویچ سفیر صربستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سلحشوری در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی در تسهیل و تسریع روابط کشورها گفت: آمادگی تقویت گفتگوهای میان گروه های دوستی پارلمانی ایران و صربستان را داریم و در این راستا امیدواریم شاهد سفر هیاتی از گروه دوستی پارلمانی صربستان به تهران باشیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در ادامه، تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران و صربستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان دو کشور و روابط دوستانه ی ایران و صربستان، انتظار داریم بخش های خصوصی دو کشور اهتمام ویژه ای نسبت به تقویت همکاری های خود داشته باشند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی در حوزه همکاری های کشاورزی می تواند به ارتقای سطح همکاری های فیمابین کمک شایان توجهی نماید.

سلحشوری در پایان بر اهمیت تقویت روزافزون همکاری های فرهنگی ایران و صربستان از جمله گرشگری، برگزاری نمایشگاه کتاب و فیلم تاکید کرد.

دراگان تودورویچ سفیر صربستان در تهران نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از آخرین تحولات روابط ایران و صربستان ارائه کرد و گفت: در یک سال اخیر گفتگوهای خوبی میان مقامات دو کشور در زمینه های مختلف صورت گرفته است که امیدواریم در آینده پیش رو نیز این گفتگوها تداوم یابد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که هیات هایی از پارلمان صربستان به تهران سفر کرده و با همتایان خود گفتگو کنند.

سفیر صربستان در تهران گفت: در راستای تقویت همکاری پارلمانی دو کشور، مجلس صربستان آمادگی میزبانی از رئیس مجلس شورای اسلامی به بلگراد را دارد.

دراگان تودورویچ همچنین گفت: روابط تجاری ایران و صربستان بعد از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تحولات خوبی داشته و در تلاش هستیم که این روابط را به سطح بالاتری برسانیم.

وی در پایان با اشاره به همکاری های فرهنگی ایران و صربستان در سال جاری، نسبت به تقویت روابط فرهنگی دو کشور در سال جدید میلادی ابراز امیدواری کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin