هریستو پولنداکف، سفیر کشور بلغارستان در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج بر گسترش مناسبات اقتصادی دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر بلغارستان ضمن اشاره به سفر هیات های سیاسی و اقتصادی این کشور به ایران گفت: مقامات سیاسی بلغارستان همواره بر توسعه روابط دوستانه با کشور بزرگ و استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه تاکید دارند و در سفر مسئولان بلغارستان به ایران تفاهم نامه های زیادی در بخشهای مختلف به امضا رسیده است.

پولنداکف نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و علمی میان ایران و بلغارستان را زمینه مناسبی برای گسترش روابط تجاری و علمی عنوان کرد و افزود: نخست وزیر بلغارستان و وزرای کشور طی دو سال گذشته در راستای توسعه و گسترش مناسبات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با ایران به تهران سفر کرده اند.

وی تصریح کرد: همچنین در نشست دو کشور با محوریت حوزه حمل و نقل نیز که هجدهمین دوره آن اسفند سال گذشته در ایران برگزار شد، وزیران راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل بلغارستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سفیر بلغارستان در ادامه خاطرشان کرد: تفاهم نامه های همکاری میان ایران و بلغارستان در زمینه های تجاری، صنعتی، حمل و نقل، کشاورزی، انرژی، هواشناسی، گردشگری و فرهنگی امضا شده است.

در این دیدار سید موسی خادمی خاطرنشان کرد: با توجه به روابط نزدیک ایران و بلغارستان، امیدواریم زمینه مشارکتهای اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد فراهم شود.

خادمی تصریح کرد: دولت یازدهم برای ایجاد تعامل و توسعه اقتصادی با سایر کشورها تاکید دارد و این ایده دولت از طریق مقامات مرکزی به استان ابلاغ شده است.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به محرومیتهای گذشته، در آغاز راه است و به تازگی حرکتهای اقتصادی خود را آغاز کرده است.

خادمی حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت را از حوزه های مهم برای سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و گفت: پیشرفت و توسعه در این حوزه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی با اشاره به پتانسیلهای استان در بخشهای مختلف اظهار داشت: تولید ۱۰ درصد آب کشور و ۲۵ درصد نفت کشور تنها بخشی از استعدادها و ظرفیتهای استان است.

خادمی در ادامه یادآور شد: پروژه‌های مختلف در حوزه صنعت استان تعریف شده که نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی افزود: این استان در تولید محصولاتی همچون سیب، مرکبات، عسل و گوشت قرمز مازاد تولید دارد و آمادگی دارد که این محصولات را به کشور بلغارستان صادر کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin