در دیدار رئیس دانشگاه تربیت مدرس و سفیر ژاپن در تهران، راهکارهای ارتقای تعاملات علمی و فناوری میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این نشست که با حضور محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس و هیرویاسوکوبایاشی، سفیر ژاپن در تهران برگزارشد، احمدی پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی از دانشگاه‌های برتر ایران و ژاپن را ارائه داد.

سعیدی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه تربیت مدرس نیز به تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص معرفی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان هماهنگ‌کننده ملی تعاملات با ژاپن اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه تربیت مدرس به عنوان هماهنگ‌کننده ملی در تعاملات با ژاپن انتخاب شده و این نشست نیز برای معرفی برنامه‌های دانشگاه جهت ارتقای تعاملات علمی میان ایران و ژاپن برگزار می‌شود.

وی در ادامه وظایف هماهنگ‌کنندگان ملی و سوابق همکاری دانشگاه تربیت مدرس با دانشگاه‌های ژاپن را تشریح کرد.

در بخش دیگری از این نشست مشترک، سفیر ژاپن از ارائه پروپوزال فعال توسط دانشگاه تربیت مدرس برای همکاری با طرف ژاپنی استقبال کرد و ایده شروع همکاری‌ها از سال ۲۰۱۹ را مناسب دانست.

وی با اشاره به همکاری‌های جاری میان دانشگاه‌های ژاپن و تعدادی از دانشگاه‌های ایران افزود: درحال حاضر ۴۴ قرارداد میان دانشگاه‌های ژاپن و ایران منعقد شده است.

در این نشست از سفیر ژاپن برای حضور در اولین نشست کارگروه همکاری علمی با ژاپن که با حضور دانشگاه‌های علاقمند به همکاری در تیرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود، دعوت شد.

در ادامه این دیدار سفیر ژاپن از آزمایشگاه گروه فیزیولوژی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس بازدید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin