سفیر ارمنستان در ایران ضمن دیدار با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، درباره گسترش روابط ورزشی بین دو کشور تبادل نظر کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سفیر ارمنستان در دیدار با محمود گودرزی گفت: پس از استقلال ارمنستان،‌ ایران نخستین کشوری بود که روابط همه جانبه ای با ارمنستان برقرار کرد و بیش از دو دهه است که این روابط ایجاد شده است. از نظر سیاسی هیچ گونه چالشی بین ایران و ارمنستان نیست و همکاری وسیعی بین دو کشور در تمام ابعاد وجود دارد.

آرداشس تومانیان افزود: هر زمان که ارمنستان با بحران روبرو بوده،ایران با ما همکاری داشته است و ارمنستان هم در زمان تحریم غربی ها علیه ایران از مواضع ایران دفاع کرد. در زمینه انرژی هسته ای ارمنستان حامی فعالیت صلح آمیز هسته ایران است و حالا هم لغو این تحریم ها را به ایران تبریک می گوییم چون فرصت برای تحکیم روابط بیشتر می شود.

سفیر ارمنستان در ایران گفت: همواره ارامنه مورد حمایت ایران بوده اند و در ملاقات هایم این موضوع را دیده ام. مراودات ورزشی و فرهنگی فرصتی برای شناخت مردم دو کشور است. شاهد هستم که دولت ایران برای ورزش ارزش بسیاری قائل است و ما دوست داریم به جز روبرو شدن تیم های ورزشی دو کشور در میادین بین المللی، دو کشور مسابقات دوجانبه ای هم داشته باشیم.

وی افزود: برای دو کشور همسایه گسترش روابط ورزشی خوب است. ایران می تواند از برخی رشته ها مترقی در ارمنستان استفاده کند.

همچنین در این دیدار محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه امیدوار است این ملاقات ها تقویت شود، گفت:تفاهم نامه ای سال گذشته بین دو کشور ایران و ارمنستان منعقد شده است که امیدواریم این تفاهم نامه عملیاتی شود.

وی افزود: ارتباطات زیادی بین دو کشور وجود داشته است. ما مشترکات فرهنگی زیادی با ارمنستان داریم و این تعلقات موجب می شود که این ارتباطات تقویت شود. همچنین زندگی در کنار هموطنان ارمنی در طول سالیان بسیار نشان دهنده حمایت قانون و دولت ایران از آنها است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: حقوق هموطنان ارامنه همیشه در ایران محترم شمرده شده است و این موضوع در انتخابات مجلس هم روز گذشته دیده شد و اقلیت های مذهبی نمایندگان خود را در انتخابات شرکت دادند. امیدوارم در حوزه ورزش و جوانان ارتباطات دو کشور گسترش یابد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin