سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری در دیدار با سفیر سوئیس، بر لزوم تبادل هرچه بیشتر تجربیات دو کشور در زمینه حمایت از حقوق مالکیت فکری تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، احمدعلی محسن زاده در دیدار با سفیر سوئیس اظهار داشت: امیدواریم نتیجه و حاصل دوران ماموریت شما در جمهوری اسلامی ایران، تعمیق و توسعه سطح مناسبات دو کشور در همه زمینه ها باشد.

وی با بیان اینکه موضوع مالکیت فکری در کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: قانونگذاری در حوزه مالکیت ادبی ـ هنری و صنعتی در کشور ما سابقه یک صد ساله دارد و امروز نیز در این حوزه با ضمانت اجرای محکمی نظیر مجازات های حبس و جزای نقدی به دنبال حمایت از حقوق مخترعین، مولفین و فعالان اقتصادی هستیم و بر همین اساس، رئیس جمهور کشورمان امسال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حمایت ایران از موضوع مالکیت فکری را اعلام کرد.

محسن زاده در این خصوص افزود: امروز اقتصاد ما مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است و در این عرصه، موضوع حمایت حقوقی از فعالان اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی که کشور شما در این زمینه پیشرو است، تمایل داریم از تجربیات ارزنده و راهبردی سوئیس در این خصوص استفاده کنیم.

وی ضمن اعلام این مطلب که به تازگی لوایح تکمیلی برای رفع نواقص قوانین قبلی در حوزه حقوق مالکیت فکری به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده ایم، بیان داشت: ما ده ها پارک علم و فناوری و نیز چندین هزار شرکت دانش بنیان داریم و در حوزه نانو تکنولوژی و سلول های بنیادین نیز جزو کشورهای تراز اول دنیا محسوب می شویم و همچنین مقالات و پژوهش های علمی و دانشمندان فراوانی در عرصه های مختلف علم و تکنولوژی داریم و با توجه به دستاوردهای عظیم علمی و پژوهشی در زمینه های مختلف، مایلیم که این تجربیات را با کشور سوئیس به اشتراک بگذاریم.

همچنین در ادامه این دیدار، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در ایران نیز ضمن اعلام آمادگی برای تبادل تجربیات در حوزه حقوق مالکیت فکری اظهار داشت: موضوع مالکیت فکری برای کشور سوئیس بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که طبق اعلام مجمع جهانی اقتصاد، سوئیس نوآورترین کشور در زمینه اقتصاد است و به همین دلیل موضوع حمایت حقوقی از شرکت ها و فعالان اقتصادی، برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مارکوس لایتنر همچنین افزود: امیدواریم با توسعه سطح روابط دو کشور در همه عرصه ها، زمینه همکاری در حوزه حمایت از فعالان اقتصادی، توسعه سرمایه گذاری و انتقال دانش و تجربه بین ایران و سوئیس نیز بیش از پیش فراهم گردد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin