وزیر ورزش و جوانان طی دیدار با سفیر اندونزی در ایران از آمادگی ایران برای تقویت بهتر و برگزاری موفق تر بازیهای آسیایی 2018 خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمود گودرزی، در دیدار با سفیر اندونزی، ضمن اعلام آمادگی ایران برای میزبانی موفق اندونزی در بازی‌های آسیایی 2018 خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ایران در برگزاری رویدادهای مهم، این آمادگی وجود دارد؛ در زمینه های مختلف در تقویت بهتر و برگزاری موفق‌تر بازی‌های آسیایی، به اندونزی کمک کنیم.

گودرزی افزود: ایران از میزبانی اندونزی در بازیهای آسیایی 2018 حمایت می کند و این رویداد می تواند ارتباطات خوبی در حوزه های مختلف ورزشی را بین دو کشور رقم بزند.

وزیر ورزش با اشاره به روابط نزدیک و وجوه مشترک فرهنگی و تاریخی دو کشور و تفاهم نامه بین وزارت ورزش ایران و اندونزی بر ارتقا و تقویت روابط و همکاری های دوجانبه که در مفاد این تفاهم نامه آمده است، تاکید کرد.

گودرزی از روابط بین الملل ایران با کشورهای مختلف به ویژه مسلمان که با توجه به سیاست‌های دولت روحانی و سفرهای ظریف وزیر امورخارجه ایران تحقق یافته است، به نیکی نام برد و ابراز امیدواری کرد؛ روابط دو کشور در زمینه ورزش گسترش یابد و تعاملات در حوزه جوانان هم در سطح بالا افزایش یابد.

اوکاتاونیو علی مودین، سفیر اندونزی در ایران نیز با ابراز رضایت از ارتباط خوب وزارت ورزش و جوانان دو کشور، از اعلام آمادگی ایران برای تقویت اندونزی در زمینه برگزاری خوب بازی‌های آسیایی 2018 ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به انتقال این آمادگی به مسولان اندونزی، حمایت ایران و کمک به کشورش را با توجه به ظرفیت ایران در زمینه ورزش مثبت ارزیابی کرد.

اوکاتاونیو علی مودین، با اشاره به حضورش در مجموعه ورزشی آزادی، امکانات این مجموعه را ستود و امکانات ایران را در زمینه ورزش خوب توصیف کرد.

سفیر اندونزی به تقویت ارتباطات ورزشی دو کشور در زمینه برگزاری رویدادهای مشترک به ویژه اعزام مربی و داور تاکید کرد و آمادگی کشورش را برای کمک به ایران در رشته هایی از جمله بدمینتون که در اندونزی شرایط خوبی دارد،اعلام کرد.

«اوکتاوینو علیمودین »همچنین موفقیت وزنه برداران ایرانی در بازیهای المپیک و کسب دو مدال طلا را به همت وزنه برداران ایرانی به وزیر ورزش تبریک گفت.

در این دیدار، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش و برانوش نیک بین سرپرست روابط بین الملل وزارت ورزش نیز حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin