وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با سفیر الجزایر در ایران از گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات استقبال کرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با سفیان میمونی، سفیر الجرایز در ایران اظهار داشت: با توجه به برگزاری چند کنفرانس جهانی و مجامع بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال آینده، گسترش همکاری‌های دو طرف می‌تواند به حضور چشم‌گیر دو کشور در این مجامع کمک کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شرکت‌های ایرانی فعال در عرصه ICT پتانسیل‌های بالایی برای همکاری با کشور الجزایر دارند تصریح کرد: گسترش مبادلات تجاری در عرصه ICT نیازمند شناسایی پتانسیل‌های دو کشور بوده که راه‌های امکان شناسایی این پتانسیل‌ها باید فراهم شود.
وی همچنین به امکان شرکت پست ایران برای چاپ تمبر به صورت مشترک بین دو کشور اشاره کرد و گفت: به زودی این روابط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گسترده‌تر خواهد شد و مشکلاتی که در مسیرهای ارتباطی دو کشور وجود دارد با همفکری و تعامل دو کشور بر طرف می‌شود.
برقراری رومینگ دو کشور و همچنین بررسی زیرساخت‌ها برای بهبود مسیر ارتباطاتی از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که دکتر واعظی بر حل این مشکلات تاکید کرد.
سفیان میمونی سفیر الجزایر نیز با بیان این که ایران و الجزایر همواره روابط خوبی با هم داشته‌اند و امروز این روابط باید گسترده‌تر شود تصریح کرد: کشور الجزایر طی چند سال گذشته روابط خود را با ایران بیشتر کرده و با توجه به با رشد اقتصادی قابل توجه این کشور امیدواریم این همکاری‌ها گسترش یابد.
وی با اشاره به فعالیت‌های مثبت شرکت‌های ایرانی فعال در الجزایر افزود: با توجه به حسن روابط دو کشور به دنبال گسترش این شکل همکاری‌ها هستیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin