در این دیدار علاوه بر سفیر جمهوری اسلواکی، معاون وزیر اقتصاد این کشور به عنوان رئیس هیئت، سفیر و جمعی از مسئولان و کارشناسان اقتصادی و تجار این سرزمین از اروپای مرکزی نیز حضور داشتند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، شهردار کاشان در نشست مشترک با هیئت دیپلماتیک و اقتصادی جمهوری اسلواکی، اظهار کرد: آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی متنوع، مکان‌های مذهبی، آیین‌ها و سنت‌های دیرینه و… فرصت‌های مناسبی را برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در منطقه فرهنگی کاشان ایجاد کرده است.

حسن بخشنده امنیه، افزود: شهرت کاشان در عرصه  تولید گل و گلاب و فرش موقعیت شاخص و جایگاه ممتازی در جهان است که بستر سرمایه‌گذاری سودآور و با امنیت بالا را نسبت به گزینه‌های دیگر تضمین می‌کند.

شهردار کاشان با اشاره به برخورداری خطه کاشان از معدن‌هایی نظیر سنگ آهن، سنگ ساختمانی، سنگ تزئینی و معادن ماده اولیه صنایع داروسازی، گفت: این ویژگی، یک فرصت بی‌بدیل را برای فعالان اقتصادی علاقه‌مند به بهره‌برداری از معادن کاشان فراهم می‌آورد.

شهردار کاشان تصریح کرد: منطقه کاشان با وجود مراکز علمی و چهره‌های دانشگاهی ممتاز به گزینه‌ای برای فعالیت‌های اقتصادی – علمی به خصوص در حوزه اقتصاد دانش بنیان تبدیل شده و فرصتی برای اشتراک گذاشتن تجربیات و دستاوردهای نوین و افزایش همکاری‌های متقابل است.

بخشنده امنیه تاکید کرد: گیاهان دارویی و اسانس آن یکی از حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر فعالیت علمی و پژوهشی زیادی در مورد آن صورت گرفته و همچنان بستری دارای قابلیت برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت زیرساخت‌های حوزه سلامت برای توسعه پایدار و رفاه حال شهروندان گفت: در صورت فعال شدن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کاشان این خطه می‌تواند به یکی از نام‌های شاخص در حوزه ارائه خدمات درمانی تبدیل شود.

بخشنده امنیه، تصریح کرد: ساخت دهکده سلامت به‌عنوان یکی از برنامه‌های مدیریت شهری، عرصه‌ای است که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای درمانی و سلامت محور شهروندان، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت را برای حضور در کاشان ترغیب می‌کند.

در این نشست، سفیر جمهوری اسلواکی، معاون وزیر اقتصاد و جمعی از مسئولان و کارشناسان اقتصادی و تجار این کشور، کارشناسان وزارت امور خارجه و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و استان اصفهان و نمایندگان اتاق بازرگانی کاشان حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin