معاون سفیر قزاقستان در تهران با محمود شالویی دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این دیدار دعوت‌نامه حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی تقدیم دستیار وزیر شد.

 رایزن فرهنگی قزاقستان در ابتدای این دیدار از تلاش‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دعوت از رایزنی فرهنگی قزاقستان در رویدادهای فرهنگی کشورمان قدردانی کرد.

 وی با بیان این که قزاقستان کشور ایران را به عنوان یکی از کشورهای بزرگ منطقه می‌داند، افزود: ایران در زمره کشورهایی است که با این کشور رابطه دوستی و برادری داریم.

 در ادامه این دیدار محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی، با تشکر از حضور معاون سفیر قزاقستان گفت: دعوت نامه وزیر فرهنگ قزاقستان را تقدیم دکتر اسماعیلی می کنم. ما از برگزاری رویدادهای فرهنگی میان دو کشور استقبال می‌کنیم.

 دستیار وزیر خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تفاهم‌نامه‌ای را که پیش از این برای روابط فرهنگی بین دو کشور تنظیم شده را هر چه زودتر به امضا برسانیم.

 وی در پایان افزود: دکتر اسماعیلی از اساتید دانشگاهی کشورمان هستند و تحقیقاتی در زمینه پیوند دین و فرهنگ دارد و حضورشان در سفر به قزاقستان و کنگره ادیان جهانی و سنتی موثر خواهد بود.

 گفتنی است، قزاقستان برای تقویت صلح جهانی و توسعه گفت‌وگوی بین تمدن‌ها، کنگره رهبران ادیان جهانی سنتی را از سال 2003 در نور سلطان برگزار می‌کند.

 همایش پیش‌رو با موضوع “نقش رهبران ادیان جهانی و سنتی در رشد معنوی و اجتماعی بشر در دوران پس از همه‌گیری کرونا” برگزار می‌شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin