مسعود گودرزی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مغرب با حسن حامی سفیر مفرب در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، گودرزی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه خوب روابط دو کشور گفت: ظرفیت‌های خوبی برای ارتقای سطح مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های گوناگون بین دو کشور وجود دارد و مجلس شورای اسلامی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران و مغرب آماده کمک به تسهیل توسعه روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشورگفت: ضرورت دارد موافقتنامه های منعقد شده بین دو کشور هر چه سریع‌تر عملیاتی شود تا ما شاهد رشد و شکوفایی روابط اقتصادی فیمابین باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در تعامل سازنده با کشورهای جهان خاطر نشان کرد: از اصول اساسی این سیاست، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تأکید ویژه بر داشتن روابط قوی با کشورهای مسلمان است چرا که هرگاه چنین امری تحقق یافت، الگوی موفق ارائه شد.

وی با اشاره به فضای باز سیاسی و رسانه‌ای در ایران، افزود: آزادی رسانه‌ها نمی‌تواند دلیلی برای تعیین جهت‌گیری سیاسی از سوی آنها برای کشورهایشان باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مغرب در پایان ابراز داشت: با تعیین اعضای گروه دوستی پارلمانی در پارلمان مغرب، گروه دوستی پارلمانی ایران و مغرب آمادگی دارد در چارچوب مناسبات فی‌مابین دیدارهایی با طرف مقابل داشته باشد.

سفیر مغرب در تهران: ایجاد فصل نوینی از همکاری‌های اقتصادی با توسعه ارتباط اعضای گروه دوستی پارلمانی دوکشور

حسن حامی سفیر مغرب در تهران ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: نقش پارلمان ها در توسعه و تقویت روابط دو کشور بارز بوده و دولت و پارلمان کشور مغرب همواره از ارتقای سطح مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های مختلف استقبال می کند.

سفیر مغرب در تهران در ادامه ابراز امیدواری کرد با توسعه ارتباطات فی‌مابین اعضای گروه دوستی دو کشور، فصل نوینی در همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایجاد شود.

گفتنی است، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی و از دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مغرب نیز در این دیدار حضور داشت و بر توسعه ارتباطات در عرصه های محتلف به ویژه روابط پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin