سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین در تهران با محمدحسن آصفری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمدحسن آصفری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات دو کشور، گفت: توسعه مناسبات با بوسنی و هرزگوین بعنوان کشوری مسلمان با ملتی مقاوم در اروپا مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است و مردم ایران همواره علاقمند به گسترش تعاملات دوستانه فیمابین هستند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین در ادامه این دیدار با یادآوری حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم بوسنی در دوران جنگ بالکان، افزود: گسترش ارتباطات پارلمانی با تلاش گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می‌تواند با کمک به دولت‌های ایران و بوسنی و هرزگوین، مبادلات و همکاری های فیمابین در سایر بخش ها را تسهیل کرده و سطح آنها را تا جاییکه منافع دو ملت را تامین کند، افزایش دهد.

آصفری در پایان این دیدار گفت: تلاش و اهتمام برای ارتقاء سطح همکاری های فیمابین ایران و بوسنی و هرزگوین در عرصه‌های مختلف بویژه در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، فناوری اطلاعات و تولیدات مشترک سینمایی می‌بایست مورد توجه سفرا و مسئولان دو کشور قرار گیرد.

سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین نیز در همین دیدار با قدردانی از حمایت های ایران از مردم بوسنی و هرزگوین در دوران جنگ بالکان، گفت: مردم بوسنی هیچگاه خاطره حمایت های دولت و مردم ایران در دوران سختی و مشقت جنگ را فراموش نمی کنند.

وی در همین راستا افزود: دولت و پارلمان بوسنی و هرزگوین علاقمند به توسعه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر بوسنی و هرزگوین در ادامه این دیدار گفت: سطح فعلی مبادلات تجاری و اقتصادی متناسب با ظرفیتها و توانایی های دو کشور نیست و باید با حمایت گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و بوسنی افزایش یابد و به سطح مطلوب برسد.

در این دیدار احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی، رضا تقی پور نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و بیژن نوباوه وطن دیگر نماینده مردم تهران که در دوران جنگ بالکان به عنوان خبرنگار اعزامی در بوسنی و هرزگوین به تهیه فیلم مستند، گزارش و خبر مشغول بود، حضور داشتند و به بیان خاطرات و دیدگاه‌های خود پیرامون راههای گسترش ارتباطات و همکاری ها دو کشور پرداختند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin