محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران دیدار و گفتگو  کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محسنی بندپی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط، سیاسی، فرهنگی و تاریخی ایران و عراق، گفت: با توجه به قدمت تاریخی روابط دو کشور لازم است که در زمینه های مختلف این روابط گسترش و تقویت شود.

وی با بیان اینکه ایران همواره از برقراری ثبات و امنیت و یکپارچگی عراق حمایت می‌کند، افزود: قطعا حضور کشورهای فرامنطقه‌ای امنیت کشورهای خاورمیانه را تامین نخواهد کرد و این کشورهای منطقه هستند که باید با همکاری یکدیگر صلح، ثبات و امنیت برای منطقه خود به ارمغان بیاورند.

 محسنی بندپی با اشاره به زمینه های لازم برای ارتقای همکاری های اقتصادی دو کشور به ویژه در بحث گردشگری، ادامه داد: هر دو کشور جاذبه های گردشگری فراوانی دارند که می توان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان مازندران به ویژه نوشهر و چالوس جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب از حضور گردشگران عراقی در این استان جهت آشنایی از توانمندی‌های آن بهره برد.

نایب رئیس فراکسیون گردشکری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لازم است برای پیشبرد اهداف و سهولت در کارها به ویژه در بحث گردشگردی کمیته مشترکی با حضور متخصصین امر بین دو کشور ایجاد شود.

عبدالمحسن عبدالله با قدردانی از برگزاری این دیدار، گفت: روابط دو کشور در همه زمینه ها در سطح عالی برقرار است و لازم است با توجه به قدمت تاریخی و وجود جذابیت های طبیعی در دو کشور، این روابط در حوزه گردشگردی نیز تقویت شود.

وی با بیان اینکه دولت عراق نیز از هرگونه ارتقا روابط استقبال می کند، افزود: کشور عراق به جز عتبات عالیات جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد که لازم است با برنامه ریزی های لازم مردم ایران از این جاذبه ها بازدید داشته باشند.

سفیر عراق در تهران ضمن استقبال از تشکیل کمیته مشترک برای رونق گردشگردی بین دو کشور، اظهار کرد: آمادگی داریم پیگیری های لازم در این زمینه را انجام دهیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin