ماریو آنتونیو بارکرو بالئودانو، سفیر نیکاراگوئه در ایران با منصوری، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – نیکاراگوئه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، منصوری در این دیدار، ضمن خوشامدگویی به سفیر نیکاراگوئه گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و نیکاراگوئه در مجلس ما به تازگی شکل گرفته است و من به عنوان رئیس این گروه دوستی پارلمانی امیدوارم این امر مقدمه‌ای برای افزایش مراودات پارلمانی بین دو کشور باشد.

رئیس گروه دوستی ایران – نیکاراگوئه با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع بین دو کشور، افزود: ایران و نیکاراگوئه می‌توانند در زمینه تبادل کالا و تجهیزات صنعتی و کشاورزی، همکاری‌های خوبی با هم داشته باشند.

منصوری با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در ارتباط با توافق برجام، خاطر نشان کرد: ما از مواضع نیکاراگوئه در حمایت از ایران تشکر می‌کنیم و انتظار داریم این بدعهدی‌ها را به مردم کشور خود انعکاس دهید تا آنها بتوانند ماهیت مسائل پیش آمده را درک نمایند.

در ادامه پروانه مافی از اعضای گروه و نماینده تهران ضمن اظهار خرسندی از این دیدار، گفت: با توجه به جایگاه ویژه خانواده و اهمیت نقش زن در دو کشور، علاقمندیم بین بانوان دو پارلمان مراوداتی برای تبادل تجربه صورت گیرد.

در ادامه این دیدار، ماریو آنتونیو بارکرو بالتودانو، سفیر اروگوئه در تهران، با اشاره به سابقه دیرینه دوستی بین دو کشور گفت: انقلاب‌های دو کشور به جهت وقوع در یک زمان و به دلیل دارا بودن اصول و ارزش‌های مشترک و پیروی از صلح و اتحاد، به نوعی با هم خواهر خوانده محسوب می‌شوند. حقیقتا نیکاراگوئه کشوری ضد امپریالیست می‌باشد و مسائل متنوعی برای افزایش اتحاد بین دو کشور وجود دارد.

سفیر نیکاراگوئه در تهران، توافق هسته‌ای را به عنوان موفقیتی برای ایران دانست و افزود: دولت و مردم کشورمان از بدعهدی‌های آمریکا آگاه است. نیکاراگوئه همیشه در کنار ایران خواهد بود و با وجود ایجاد موقعیت‌های تهدیدآمیز برای کشورمان در ارتباط با حمایت از ایران، ما به این روند ادامه می‌دهیم و از امپریالیسم حمایت نمی‌کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin