اسواتو پلاک چامبا سفیر جمهوری چک در ایران با سید مهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چک در مجلس دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، مهدی فرشادان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و روند رو به رشد همکاری‌های پارلمانی ایران و چک گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی نقش قابل توجهی در تسریع و تسهیل همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف دارند و در همین راستا گروه دوستی– پارلمانی ایران و چک آمادگی تقویت روابط دو کشور، گفت وگو و رایزنی با همتایان خود در مجلس چک را دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری فراوان دو کشور افزود: ایران و چک ظرفیت‌های زیادی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود دارند که باید با همکاری‌های مقامات و مسئولان دو کشور ضمن رفع موانع احتمالی، از این ظرفیت‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

فرشادان همچنین خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری مشترک ایران و چک در پروژه‌های مختلف صنعتی و انتقال دانش فنی به کشور پشتیبانی و حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی – پارلمانی ایران و چک در پایان این دیدار با تأکید بر اهمیت همکاری‌های بانکی دو کشور گفت: با توجه به اینکه همکاری‌های بانکی و مالی ابزار اصلی توسعه مناسبات اقتصادی و عامل ترغیب و ضمانت تعاملات اقتصادی و بازرگانی دو کشور هستند، مقامات ایران و چک باید تلاش خود را برای تسهیل و تقویت این همکاری‌ها به کار گیرند.

اسواتو پلاک چامبا سفیر جمهوری چک در ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از تبادل هیأت‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی میان دو کشور در سال اخیر گفت: هیأت‌های مختلفی میان دو کشور تبادل شده و تبادل هیأت‌های مختلف برای سال پیش رو نیز در حال برنامه‌ریزی است که می‌توانند کمک شایانی به ارتقاء سطح روابط فی‌مابین داشته باشند.

وی همچنین افزود: جمهوری چک از همکاری با ایران درزمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، بازیافت زباله، مدیریت منابع آبی، کشاورزی و خودروسازی استقبال می‌کند.

اسواتو پلاک چامبا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تسهیل صدور روادید می‌تواند تأثیر زیادی در شناخت دو ملت از یکدیگر داشته باشد که این شناخت خط بطلانی بر تصاور منعکس شده از رسانه‌ها درباره ایران خواهد کشید.

وی در پایان گفت: مجلس جمهوری چک نیز از ارتقاء سطح روابط خود با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

لازم به ذکر است که در این دیدار آقایان علی اصغر سلیمی نماینده سمیرم و علی قربانی نماینده بجنورد و از دیگر اعضای گروه دوستی –پارلمانی ایران و چک نیز حضور داشتند که جداگانه در خصوص نحوه ارتقاء روابط فی‌مابین با سفیر جمهوری چک در تهران گفت‌وگو کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin