سفیر پاکستان طی دیدار با فرماندار نیشابور ضمن بررسی راه های توسعه مناسبات دو جانبه، با خانواده های داغدار ایرانی ابراز همدردی کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نور محمد جدمانی شامگاه شنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان نیشابور با ابراز همدردی با بازماندگان و خانواده های داغدار ایرانی که در فاجعه منا عزیزان خود را از دست دادند اظهار کرد: این فاجعه موجب تالم تمامی مسلمانان به ویژه مردم مسلمانان پاکستان شد.

 سفیر پاکستان که به همراه نماینده ایالت پنجاب به شهرستان نیشابور سفر کرده است در دیدار با فرماندار ویژه نیشابور اظهار کرد: احساسم نسبت به ایران، احساس درخانه بودن است و ایران را خانه دوم خود می دانم.

وی با ابراز خرسندی ازسفر به ایران و به ویژه شهرستان نیشابور بیان کرد: نیشابور را دارای عظمت وجایگاهی وصف ناپذیر است.

وی در این دیدار بیان کرد: ایران و پاکستان مناسبات مشترک فرهنگی و تجاری دارند که این موضوع خود باعث توسعه روابط دوکشور می شود.

در این دیدار همچنین فرماندار ویژه شهرستان نیشابور با بیان اینکه مناسبات مطلوبی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان وجود دارد گفت: از توسعه این روابط استقبال کرده و امیدواریم زمینه های فرهنگی واقتصادی بین دوکشور استمرار و توسعه یابد.

غلامحسین مظفری در این دیدار با اشاره به فاجعه مرگبار منا بیان کرد: کشورهای مسلمان با اعتراض به سوء مدیریت رژیم آل سعود باید پیگیر حق مسلم مسلمانان باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در این حادثه تعداد ۱۸ تن از زائران این شهرستان نیز جان خود را بر اثر سوء مدیریت سعودی ها از دست دادند که پیگیری حقوق همشهریان جان باخته را حق مسلم خود می دانیم.

وی یادآور شد: در این راستا از دولت سعودی می خواهیم ضمن پذیرش مسئولیت این حادثه غم انگیز، نهایت همکاری را با نهادهای ایرانی در راستای انتقال مجروحان واجساد جان باختگان داشته باشند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin