سفیر پاکستان در کشورمان در سفر به زاهدان، با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان دیدار کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آیت الله سلیمانی در دیدار با آصف علیخان درانی، ضمن اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور اظهار امیدواری کرد بافضای مناسب موجود، روابط میان دو کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

وی افزود: احداث بانک و بازار مشترک و در صورت نیاز برگزاری مانورهای نظامی مشترک با ارتش کشور پاکستان می تواند از جمله همکاری های دو جانبه باشد.

نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان با تشکر از استقلال رای دولت پاکستان در قضیه یمن از نگاه خیرخواهانه این کشور در خصوص مردم یمن و شریک نشدن در کشتار مردم مظلوم یمن قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگان فرهنگی و علمی پاکستان مانند علامه اقبال و پروفسور عبدالسلام باعث افتخار ما نیز هستند، افزود: ایران اسلامی در حوادث طبیعی مانند سیل در صف اول کمک رسانی به مردم پاکستان بوده اما ازاین که درحوادث تروریستی که حاصل دخالت استکبار و ایادی اش در پاکستان است و گاهی در جریان آن کودکان و دانش آموزان قربانی می شوند، نمیتوانیم کمک کنیم، متاسفیم.

سفیر پاکستان هم در این دیدار گفت: مشترکات دو کشور همانند انگشتان یک دست در کنار هم، باعث همدلی و اتحاد همیشگی بوده است و تداوم خواهد یافت.

آصف علیخان درانی، افزود: سیاست پاکستان براساس عدم دخالت در کشورها و اتحاد دنیای اسلام است.

وی افزود: در سالهای اخیر سیستان و بلوچستان پیشرفتهای خوبی داشته و لازم است دو کشور از قابلیتهای تجاری یکدیگر استفاده کنند و آن را توسعه دهند.

سفیر پاکستان هدف از این دیدار را بهره گیری از راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان برای توسعه روابط دو جانبه عنوان کرد.

وی از کمک های کشورمان در بحران های طبیعی وحوادث تروریستی پاکستان تشکر و از رویکرد ایران درخصوص کشمیر قدردانی کرد.

سفیر پاکستان همچنین پذیرایی از حدود پانصد هزار زائر پاکستانی در سال را نشانگر حسن همجواری ایران اسلامی برشمرد که جای تقدیردارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin