سفیر واتیکان در ایران ضمن حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی و دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی درباره گسترش همکاری‌های علمی و دینی بین دانشگاه مذاهب و واتیکان گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در دیدار با اسقف اعظم لئو بوکاردی سفیر واتیکان در ایران ضمن اشاره به تاریخچه دانشگاه مذاهب اسلامی و این که دانشگاه مذاهب تجربه غنی و ظرفیت خوبی برای گسترش هم گرایی و دگر پذیری دارد اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی تجربه خوبی در بخش تقارب و تقریب دارد.

وی در ادامه اعلام کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی آماده است با واتیکان همکاری داشته باشد و بحث گفت و گوی ادیان و گفت و گوی میان فرهنگی و میان مذهبی را یک ضرورت مهم دانست و آمادگی در زمینه همکاری های مشترک علمی و دینی را اعلام کرد.

سفیر واتیکان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به جایگاه مذاهب در تامین صلح جهانی، اظهار داشت: دانشگاه مذاهب اسلامی با توجه به جایگاه مهمی که در جهت همگرایی دارد، یک دانشگاه مهم میدانم و واتیکان آماده است دانشگاه های خود را برای همکاری با این دانشگاه آماده کند.

سفیر واتیکان در ایران ادامه داد: وجود مراکز علمی در ایران  بسیار برجسته است و با وجود این مجموعه های پژوهشی و علمی معلوم می شود که در عرصه های دینی، پژوهش های خوبی صورت گرفته است.

سفیر واتیکان در پایان با بیان این که اختلاف بین مذاهب مانع صلح جهانی است، گفت: تفرقه مذهبی مشکل بزرگی است و با تفرقه نمی توانیم به صلح جهانی بیاندیشیم.

وی تاکید کرد: واتیکان آماده همکاری در بخش دینی و دانشگاهی با دانشگاه مذاهب اسلامی است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin