سفیر نروژ در تهران با احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نروژ دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، احمد امیرآبادی فراهانی در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و تجاری در دو کشور گفت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی در ایران و نروژ وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی صحیح از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی افزود: ارتباطات پارلمانی می‌تواند نقش مهمی در توسعه و گسترش مناسبات فیمابین ایفا نماید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از سیاست‌های دولت آمریکا در موضوع توافق برجام تصریح کرد: کشورهای اروپایی باید در مقابل عهدشکنی دولت ترامپ ایستادگی نموده و اجازه ندهند تعهدات بین‌المللی بی‌اعتبار شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نروژ، جمهوری اسلامی ایران را قربانی تروریسم خواند و افزود: تلاش‌های کشورمان در بحث مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر در راستای برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و جهان می‌باشد.

امیرآبادی در پایان بر رفع موانع بانکی در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری در بخش‌های انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر و همکاری در پروژه‌های مشترک فیمابین تأکید کرد.

در ادامه این دیدار سفیر نروژ تهران با تأکید بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف گفت: دولت و شرکت‌های نروژی از هرگونه همکاری تجاری در بخش‌های نفت و گاز، شیلات، کشاورزی و کشتیرانی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌نمایند.

لارش نوردروم بر توسعه مراودات و تبادل تجارب میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور تأکید کرد.

سفیر نروژ در تهران در ادامه با قدردانی از اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با تروریسم و مواد مخدر تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشور افغانستان مشکلات زیادی برای جمهوری اسلامی ایران بوجود آورده است که باید جامعه بین‌الملل توجه بیشتری به تلاش‌های موثر ایران در این موضوع داشته باشند.

وی در پایان بر حمایت کشورش از توافق برجام و پایبندی به تعهدات همه کشورها تأکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin