نائب رئیس مجلس در دیدار با سفیر قزاقستان با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات دو كشور خواستار تقویت روابط ایران و قزاقستان شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در دیدار اﻣﺮﻳﻒ ﺑﻐﺪاد کولتائویچ، سفیر قزاقستان در تهران از توسعه و گسترش روابط فی مابین در تمام زمینه ها اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال كرد و با اشاره به عرصه های مستعد برای ارتقای سطح مناسبات دو طرف افزود: پیوندها و اشتراكات فراوان میان دو ملت در زمینه های گوناگون به ویژه دینی، فرهنگی بستر مناسبی برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوستانه فی مابین است.

وی ادامه داد: دو كشور از قابلیت های بالایی برای توسعه و گسترش همكاری های فی مابین برخوردار هستند كه باید با مساعی مقامات دو كشور از آنها به نفع دو ملت و منطقه استفاده كرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به گسترش تروریسم و افراطی گری در منطقه و جهان و فعالیت گروه های تروریستی گفت: در این شرایط تقویت، انسجام و وحدت میان مسلمانان در مبارزه با تروریسم و افراطی گری بیش از گذشته ضروری است.

سفیر قزاقستان در تهران هم با اشاره به روند رو به رشد همكاری های ایران و قزاقستان گفت: قزاقستان از همكاری با ایران در عرصه های مختلف از جمله همكاری های علمی و دانشگاهی، اقتصادی، هسته ای و سیاسی استقبال می كند.

اﻣﺮﻳﻒ ﺑﻐﺪاد کولتائویچ همچنین به موفقیت های ایران در پشت سر گذاشتن تحریم ها اشاره و اظهار داشت: قزاقستان در جریان مذاكرات هسته ای در كنار ایران بود و همواره خواهان ارتقای سطح همكاری با ایران به ویژه در صحنه بین المللی است.

وی افزود: ما به طور جدی در جهت تحقق و ارتقای امنیت و گسترش صلح و دوستی در جهان تلاش می كنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin