عدنان محمود سفیر سوریه در ایران با مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ذوالنوری در ابتدای این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را روابطی دوستانه، راهبردی و تاریخی  و گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه روابطی مبتنی بر اعتقادات و اشتراکات فراوان است که شرایط سخت و  تحریم ها نه تنها تاثیری در این روابط نداشته بلکه باعث استحکام هرچه بیشتر روابط دو کشور شده است.

 وی با اشاره به نقش مهم و محوری سوریه در جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: سوریه هم نقش مهمی در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی  داشته و هم نقش هماهنگی و پشتیبانی برای سایر کشورهای جبهه مقاومت ایفاء نموده است.

 وی افزود: امروز فشاری که سوریه متحمل می شود تاوان نقش مهم و محوری این کشور در جبهه مقاومت است.

 ذوالنوری خروجی اجلاس آستانه را به نفع  دولت و ملت سوریه دانست و گفت :” بازنگری قانون اساسی دستاورد خوبی است و ورود سازمان ملل به موضوع نیز فرصت مناسبی جهت بهبود اوضاع به نفع سوریه است”.

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و نظام حاکم در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به شدت و قاطعانه حضور بیگانگان بدون دعوت، پیشنهاد و درخواست دولت سوریه را محکوم نموده و معتقد است سرنوشت نهایی سوریه به دست دولت و ملت سوریه فارغ از هرگونه مداخله خارجی رقم خواهد خورد.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه نقش و جایگاه  حائز اهمیت جمهوری اسلامی ایران؛ در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، در مقابله با نقشه‌های شوم آمریکا و غرب نشان دهنده عمق حکمت و بصیرت ایشان می باشد خاطرنشان کرد:” هم اکنون شاهد شکست واقعی نقشه های شوم آمریکا و غرب به برکت مقاومت جمهوری اسلامی ایران،سوریه و جبهه مقاومت هستیم”.

سفیر سوریه در پایان نسبت به رفع موانع موجود در زمینه همکاری های علمی، فرهنگی و دانشگاهی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin