مهندس انصاری استاندار زنجان در دیدار با جولیو هاس سفیر سوئیس از میزبانی عالی دولت سوئیس از مذاکرات 1+5 تقدیر و تشکر نمود.

 به گزارش آوا دیپلماتیک، استاندار زنجان در دیدار با سفیر سوئیس گفت: زنجان به لحاظ جغرافیایی در چهارراه استانهای غربی و شمال عمل نموده. بطوریکه در شعاع 350 کیلومتری استان نصف جمعیت کشور مستقر و بیش از نصف تولیدات ایران نیز مربوط به این حوزه می باشد. لذا زنجان ویژگی لجستیکی ویژه ای را در کشور دارا است.

ظرفیت های کشاورزی و معدنی، صنعتی و دانشگاهی در استان از جمله مواردی بودند که مهندس انصاری به آنها اشاره نمود و گفت: استان زنجان پتانسیل های ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارا است. بطوریکه 75 درصد تولیدات کشاورزی استان مازاد بر مصرف استان و شامل محصولات گرمسیری و سردسیری می باشد.

استاندار زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: استان به لحاظ صنایع معدنی جزو 10 استان برتر کشور و قطب تولید سرب و روی کشور می باشد. وی همچنین خاطرنشان شدند: زنجان به لحاظ صنعت برق و نساجی دارای جایگاه ویژه ای در کشور است بطوریکه با جهت گیری بعمل آمده طی دو سال گذشته استان به قطب برق و IT بدل خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان بعنوان استانی دانشگاهی مطرح است گفت: از یک میلیون جمعیت استان 75 هزار نفر در مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و برخی از مراکز دانشگاهی استان مانند مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان دارای جایگاه ویژه ای در سطح کشور است. وی برقراری همکاری علمی-پژوهشی، صنایع دانش بنیان را از فاکتورهای مهم ارتباطی استان با کشور سوئیس دانست و گفت: این همکاری می تواند در زمینه فرصت های مطالعاتی برای مراکز دانشگاهی باشد.

انصاری همچنین از انعقاد قرارداد همکاری شرکت سوئیسی با استان درخصوص نرم افزار های بانکی خبر داد.

 در ادامه جولیو هاس سفیر سوئیس با اشاره به ترافیک کاری سفرای اروپایی بعد از مذاکرات 1+5 با ایران گفت: سوئیس همواره ارتباطات سازنده با دولت ایران دارد و امیدوارم قدمهای خوبی دربحث تعاملات با ایران بویژه استان زنجان فراهم شود.

وی موقعیت جغرافیایی استان را بی نظیر خواند و گفت:با اقدامات صورت پذیرفته ظرفیت ارتباطاتی به ویژه در بحث همکاری های دانشگاهی قابل ارتقاء است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin