سفیر جمهوری سنگال در ایران بر توسعه روابط با جمهوری اسلامی بویژه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با خراسان رضوی تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، بابا کاربا، سفیر سنگال در دیدار با غلامعباس ارباب خالص، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور در مشهد گفت: مشهد به ویژه حرم مطهر رضوی بزرگترین ظرفیت فرهنگی در مناسبات با سایر کشورها از جمله سنگال می باشد که اکثر جمعیت آن مسلمان است.

وی با توجه به ظرفیتهای خراسان رضوی در حوزه های کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی خواستار صدور تولیدات صنعتی این استان به کشورش شد.

کاربا همچنین بر حضور سرمایه گذاران و تجار ایرانی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی سنگال تاکید کرد.

سفیر جمهوری سنگال با بیان اینکه رفع تحریم ها فرصت خوبی برای گسترش مناسبات دو کشور فراهم کرده است، گفت: غربی ها بیش از سایر کشورهای دنیا از رفع تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران سود می برند.

بابا کاربا، همچنین از تاکید و دستور رئیس جمهور کشورش بر توسعه مناسبات فی مابین با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای خراسان رضوی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی، آمادگی این استان برای توسعه همکاریها با سنگال در حوزه های مختلف را اعلام کرد.

غلامعباس ارباب خالص افزود: همکاریهای فرهنگی، دانشگاهی، برگزاری نمایشگاه های تجاری و اقتصادی و توسعه مراودات در حوزه گردشگری بویژه سلامت و استفاده از ظرفیتهای خراسان رضوی در این بخش از دیگر زمینه های فعالیت مشترک بین دو کشور می باشند.

سفیر جمهوری سنگال همچنین در سفر به خراسان رضوی با غلامحسن شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی دیدار کرد.

اعزام متقابل هیاتهای تجاری، شرکت در نمایشگاه های تجاری دو کشور و استفاده از تجارب و توانمندیهای خدمات فنی مهندسی خراسان رضوی از جمله مباحث مورد تاکید دو طرف در این دیدار بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin