نظام الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان و دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه دیدار و در خصوص گسترش همکاری های ورزشی و جوانان دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران پس از خیر مقدم و خوش آمدگویی به سفیر تاجیکستان خاطرنشان کرد: پیوندهای عمیق فرهنگی و تمدنی بین دو کشور و دوستی و برادری بین دو ملت ایران و تاجیکستان ایجاب می کند که زمینه های فراوان همکاری دوجانبه را روز به روز توسعه و تعمیق بخشیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست راهبردی ما از ابتدای استقلال تاجیکستان، تلاش برای پیشرفت این کشور بوده است عنوان کرد: ما علاقه مند به پیشرفت و توسعه تاجیکستان هستیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین ادامه داد: با امضای سند همکاری های بین دو کشور در زمینه ورزش و جوانان، امید است گام های استواری جهت تحکیم دوستی و برادری دو ملت ایران و تاجیکستان برداریم.

دکتر سلطانی فر ضمن تاکید بر این که به لحاظ فرهنگی قرابت زیادی بین ایران و تاجیکستان وجود دارد؛ جهت گسترش روابط بین دو کشور اظهار داشت: برای توسعه و تقویت همکاری های ورزشی بین دو کشور، تبادل تجربیات در حوزه جوانان، برگزاری هفته های فرهنگی مشترک و همچنین تقویت همکاری در حوزه ورزشهای بومی و محلی آمادگی کامل داریم.

مقام عالی وزارت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم مبنی بر ارائه خدمات به کشورهای همسایه، خویشاوند و فارسی زبان اعلام نمود که در تولید وسایل و تجهیزات ورزشی کیفیت بسیار بالایی داریم و می توانیم در تاجیکستان نمایشگاه تجهیزات ورزشی را برگزار نماییم.

وی همچنین اظهار داشت که در زمینه زیرساخت های ورزشی، ساخت استادیوم ها و مجموعه های ورزشی دارای پیمانکاران قوی هستیم که حتی در کشورهای همسایه همانند عراق اقدام به ساخت استادیوم ورزشی نموده اند و آمادگی ارائه خدمات در زمینه اماکن ورزشی در تاجیکستان هم هستیم.

سفیر تاجیکستان در ایران نیز ضمن تشکر از مقام عالی وزارت در راستای حمایت همه جانبه ایشان، ابراز امیدواری کرد که برای برگزاری نمایشگاه تجهیزات ورزشی در تاجیکستان هماهنگی ها ی لازم را انجام دهد.

وی همچنین در زمینه همکاری بین دانشگاههای تربیت بدنی دو کشور و تبادل اساتید و دانشجویان در حوزه علوم ورزشی اعلام آمادگی کرده و خاطر نشان کرد که ورزش عامل مهمی در توسعه سلامتی، صلح و ثبات در جهان می باشد.

نظام الدین زاهدی در این نشست از مقام عالی وزارت برای حضور در جمهوری تاجیکستان به منظور امضاء تفاهم نامه همکاری در زمینه ورزش و جوانان بین دو کشور دعوت به عمل آورد و توسعه همکاری های دو جانبه را با تأکید بر امضای تفاهم نامه جدید از سوی مقامات عالی ورزش دو کشور مورد تأکید قرار داد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin