سفیر ترکمنستان در ایران در راس یک هیات دیپلماتیک و فرهنگی با حضور در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با رئیس انجمن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، محمود شالویی در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر ترکمنستان در ایران گفت: از یک قرن پیش تا کنون انجمن در پاسداشت مفاخر فرهنگی، چاپ آثار آنها و البته در ساخت و مرمت آرامگاه ها و ابنیه تاریخی و فرهنگی ایران فعالیت مستمر و قابل توجهی داشته است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اضافه کرد: انجمن در دو سطح ملی و بین المللی به پاسداشت مفاخر علمی، فرهنگی، دینی، ادبی و… اهتمام دارد و تا کنون با بسیاری از کشورهای دوست و همسایه ایران برنامه های مشترک برگزار کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مدیران و مسئولان فرهنگی کشور ترکمنستان برنامه های مشترک فرهنگی میان دوکشور از جمله بزرگداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ایرانی – ترکمن به زودی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شود.

شالویی تأکید کرد: از سال گذشته در انجمن میز تاجیکستان به پیشنهاد سفیر محترم این کشور دایر شده است و امیدواریم با همکاری سفارت محترم ترکمنستان، میز فرهنگی و هنری این کشور نیز در انجمن تشکیل شود تا مبنایی برای فعالیت های مشترک میان دو کشور ایران و ترکمنستان باشد.

احمد قربان‌اف با اشاره به آشنایی قبلی خود با انجمن و فعالیت های آن گفت: همکاری های مشترک میان دو کشور دوست و همسایه یعنی ایران و ترکمنستان را به فال نیک می گیریم، چرا که چهره های مهم و تأثیرگذار فرهنگی و ادبی دو کشور فراوان اند و این مهم می تواند زمینه همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور را در عرصه وسیعی فراهم آورد.

سفیر ترکمنستان در ایران تأکید کرد: کشور ترکمنستان از پیشنهادات انجمن در پاسداشت مفاخر، چاپ آثار مشاهیر فرهنگی و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی میان دو کشور استقبال می کند و آمادگی دارد فرصت های مشترک در فعالیت های پیش رو را بررسی و اجرائی کند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برخی از آثار منتشر شده از سوی انتشارات انجمن را به سفیر ترکمنستان در ایران اهدا کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin