سفیر بلاروس در ایران در دیدار با وزیر ورزش و جوانان بر تعامل در حوزه های ورزش و جوانان میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، “ویکتور ریباک” سفیر بلاروس در ایران با “محمود گودرزی” وزیر ورزش و جوانان در ساختمان شماره 1 این وزارتخانه دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن ترسیم چشم اندازها و معرفی پتانسیل های ورزشی و فرهنگی کشور خود، گفت: امروزه، کسی نباید و نمی تواند اهمیت دیپلماسی ورزشی را نادیده بگیرد و چشم خود را روی تاثیر روابط فرهنگی و بین المللی ملت ها و دولت ها ببندد.

سفیر بلاروس با ابراز تمایل بر گسترش روابط در زمینه ورزش و جوانان، با ایران گفت: باید زمینه های همکاری های مشترک را مورد بررسی قرار داده و آنرا تحکیم بخشیم.

ویکتور ریباک در ادامه با بیان اینکه ورزش باعث گسترش تبادل روابط انسانی می شود اظهار داشت: ما می خواهیم که در این خصوص، سهیم باشیم.

وزیر ورزش و جوانان نیز پس از شنیدن سخنان “ویکتور ریباک” سفیر بلاروس، گفت: ما از برقراری ارتباط بیشتر در زمینه های مورد علاقه دو طرف، با کشور بلاروس استقبال می کنیم و معتقدیم که دیپلماسی ورزشی، موجب گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی، میان دو کشور می شود.

گودرزی به ظرفیت های کشور بلاروس اشاره کرد و افزود: بلاروس، از بنیه ورزشی بالایی برخوردار بوده و در زمینه ورزش های زمستانی، سرآمد است. شایسته است که ارتباطات ورزشی فی ما بین را تقویت کنیم و تبادل مربیان و ورزشکارانمان را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به تبریک عید نوروز سفیر بلاروس و تسلط وی به زبان فارسی، اظهار داشت:بهار و نوروز ما ایرانیان، فرصتی است برای تجلی زیبایی، و زیبایی، مربوط به همه آئین ها و مذاهب است. به همین خاطر من نیز، پیشاپیش فرارسیدن بهار و عید نوروز را به شما تبریک می گویم.

گفتنی است که سفیر بلاروس، در این دیدار بارها از اسطوره اخلاق و جوانمردی ورزش ایران “جهان پهلوان تختی” یاد کرد و این اسطوره و “الکساندر مدوید”، اسطوره ورزش بلاروس را الگوهای شاخصی برای جوانان معرفی کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin