مدیرعامل ایرنا در دیدار با سفیر اکوادور تاکید کرد که از رسانه‌های غربی و آمریکایی انتظار می‌رود با عدالت و رعایت رفتار و اصول حرفه‌ای به انتشار اخبار و اطلاعات مبادرت ورزند و از تحریف واقعیت‌ها و حقایق خودداری کنند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سیدضیا هاشمی اظهار داشت: تصویری که رسانه‌های آمریکایی و غربی از کشورهای مستقل از جمله ایران ترسیم می‌کنند، صحیح نیست و رسانه‌های مستقل باید برای ایجاد تصویری دقیق و صحیح از رویدادها و ظرفیت‌های موجود و واقعیت کشورها همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی در روزهای آینده هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خبرگزاری‌ها در جهان و از جمله آسیا جشن می‌گیرد، گفت: ایرنا برای همکاری با رسانه‌های مستقل جهان به منظور مقابله با هجمه رسانه‌ای غرب و آمریکا در عرصه‌های جهانی منطقه‌ای و دو جانبه آماده است.

مدیرعامل ایرنا بر همکاری رسانه‌های ایران و اکوادور برای ارتقای مناسبات اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و رسانه‌ای هم‌سطح با روابط سیاسی تهران و کیتو تاکید کرد و افزود: باید ظرفیت‌های رسانه‌ای ایران و اکوادور برای کمک به توسعه همه جانبه روابط، شناخت ملت‌ها از یکدیگر و معرفی فرهنگ، توانمندی‌های اقتصادی و تجاری و جاذبه‌های گردشگری دو کشور در مناطق مختلف جهان؛ به‌ویژه غرب آسیا و آمریکای جنوبی به کار گرفته شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و جهان تصریح کرد: ایرانی‌ها در دفاع از استقلال و یک‌پارچگی سرزمینی و حراست از مرزهای کشور خود کوتاه نمی‌آُیند و با پایداری و مقاومت و با سرفرازی از مرحله کنونی عبور می‌کنند.

مدیرعامل ایرنا با بیان این که ترامپ معرف مردم آمریکا نیست، گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دارای رفتاری سوداگرایانه است و با همه کشورهای اروپایی، ترکیه و آمریکای جنوبی از جمله اکوادور و ونزوئلا سیاست‌های یک‌جانبه در پیش گرفته است و تنها منافع خود و آمریکا را در نظر دارد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی انتظار می‌رود، کشورها برای ایجاد آرامش و صلح و ثبات با سیاست‌های یک جانبه و اقدامات مخرب دولت ترامپ مقابله کنند.

سفیر اکوادور در این دیدار که در ساختمان مرکزی ایرنا برگزار شد، گفت: اکوادوری‌ها مانند ملت ایران به استقلال و حاکمیت ملی خود حساسیت دارند و به همین دلیل است که مواضع دو کشور از جمله در سازمان ملل بسیار به یکدیگر نزدیک است.

الخاندرو اورتگا، با اشاره به این که دو سال است در ایران خدمت می‌کند، تاکید کرد که تصویر ارائه شده از ایران در رسانه‌های غربی صحیح نیست و خبرگزاری‌ها و مطبوعات ایران و اکوادور باید برای انتشار خبرهای صحیح و مستند، همکاری های خود را توسعه دهند.

اورتگا، روابط تهران و کیتو را عالی توصیف کرد و اظهار داشت: ایران کشوری کهن، تاریخی، متمدن و فرهنگی است و دنیا باید با آن آشنا شود.

سفیر اکوادور با بیان این که متاسفانه رسانه‌های غربی و آمریکایی تصویر غیرواقعی از ایران منعکس می‌کنند، بر نقش حساس و مهم رسانه‌ها و جایگاه آنها در توسعه و گسترش روابط تهران و کیتو تاکید کرد.

مدیرعامل ایرنا و سفیر اکوادور در این ملاقات، راه‌های توسعه روابط حرفه‌ای میان ایرنا و شرکت رسانه‌های دولتی اکوادور را بررسی و توافق کردند که دو رسانه در آینده نزدیک، یادداشت تفاهم همکاری امضا کنند.

اورتگا علاوه بر دیدار با هاشمی، از اتاق خبر، اخبار داخلی و اخبار خارجی ایرنا دیدن کرد و از نزدیک با روند تولید و انتشار خبر در این سازمان آشنا شد و با خبرنگاران و کارشناسان ایرنا گفت‌وگو کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin