سفیر جمهوری اسلامی افغانستان با دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوب غرب وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، عبدالغفور لیوال سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در دیدار با سید رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوب غرب وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد که با توجه به ملاقات‌های جداگانه وی با مقامات عالی رتبه قبل از سفر به تهران، فصل جدیدی از روابط دیپلماتیک بین دو کشور را آغاز کرده و شاهد پیشرفت در امور معوقه بین دو کشور باشیم.

وی به توجه خاص رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه افغانستان به داشتن رابطه حسنه با ایران اشاره کرد و گفت: ایران در حلقه اول سیاست خارجی افغانستان قرار داشته و یکی از مهم‌ترین کشورها در منطقه است.

همچنین در این دیدار رسول موسوی مدیرکل آسیای جنوب غرب وزارت امور خارجه با ابراز تسلیت به دلیل حوادث اخیر در کابل و قندهار و اعلام محکومیت آن از طرف جمهوری اسلامی ایران، پایان یافتن این وضعیت را آرزو کرد.

وی به حوادث سیاسی اخیر بین ایران و ایالات متحده آمریکا حول محور برجام اشاره و اظهار کرد: نمی‌خواهیم روابط تنش آلود بین ایران و آمریکا وارد خاک کشورهای همسایه به ویژه افغانستان شود و می‌خواهیم تنش‌ها در خاک کشورهای مورد منازعه حل و فصل شود.

مدیرکل آسیای جنوب غرب وزارت خارجه گفت: ایران هم توقع دارد تا کشورهای همسایه نگذارند کشورشان عرصه تهدید علیه ایران شود و خوشبختانه مقامات افغانستان این موضوع را به درستی درک می‌کنند.

همچنین در این دیدار دو طرف بر تلاش بیشتر در خصوص نهایی شدن هرچه سریع‌تر سند جامع همکاری‌های راهبردی بین دو کشور و اهمیت مذاکرات صلح و امنیت افغانستان تبادل نظر کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin