سفیر اسپانیا و رئیس انجمن بین المللی پیمانکاران این کشور در تهران با مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو دیدار و تبادل نظر کردند.به گزارش آوا دیپلماتیک، خوزه گارسیا مورالس (Jose Garcia-Morales) رئیس انجمن بین المللی پیمانکاران اسپانیا در ایران در ملاقات با مهدی کرباسیان گفت: می توان با بررسی های بیشتر زمینه های همکاری مشترک میان ایمیدرو و این انجمن را فراهم ساخت.

پدرو ویینا سفیر اسپانیا در ایران نیز بر علاقه مندی دولت این کشور و انجمن بین المللی پیمانکاران اسپانیا برای همکاری با ایران در زمینه معدن و صنایع معدنی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خروج اقتصاد ایران از رکود و مهار تورم، کشور متبوعش آماده همکاری با ایران در زمینه های تکنولوژی، معدن و صنایع معدنی است.

سفیر اسپانیا در تهران یادآور شد: تعدادی از شرکت های معدنی این کشور در اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران (IMIS) که آذر ماه امسال در تهران برگزار می شود، مشارکت خواهند داشت.

در این دیدار مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: ایمیدرو به عنوان متولی بخش معدن و صنایع معدنی ایران، آمادگی جذب سرمایه گذاران خصوصی و خارجی را در زمینه های اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی دارد.

وی افزود: با توجه به کاهش تحریم ها، فرصت های مناسبی برای همکاری مشترک وجود دارد و سرمایه گذاری شرکت های اسپانیایی می تواند به صورت مستقل یا مشارکتی از یک تا 100 درصد تعریف شود و ایمیدرو می تواند حداکثر تا 49 درصد سهام را در اختیار داشته باشد.

به گفته کرباسیان، برنامه های توسعه ای ایمیدرو از جمله تولید 55 میلیون تن فولاد، 1.5 میلیون تن آلومینیوم، 200 میلیون تن مواد معدنی، 800 هزار تن مس و شروع عملیات 250 هزار مترمربع اکتشاف، فرصت های سرمایه گذاری مناسبی را برای تحقق اهداف مزبور ایجاد کرده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin