خانم لیندال ساکس سفیر جدید استرالیا در تهران با محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – استرالیا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، صادقی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا از توسعه و گسترش مراودات دوستانه در عرصه های محتلف سیاسی، اقتصادی به ویژه مناسبات پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می کند.

 وی در ادامه با اشاره به سیاستهای خصمانه آمریکا و اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان از سوی این کشور، خاطرنشان کرد: بدلیل سیاست های یکجانبه‌گرایی ایالات متحده آمریکا و فشار به دیگر کشورها، نظم بین المللی دچار اختلال شده و به دنبال آن بر روابط جمهوری اسلامی ایران با دیگر دولتها از جمله با استرالیا نیز تأثیر گذاشته است.

 صادقی در همین بخش به خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها از توافق هسته‌ای با ایران بلکه از بسیاری از معاهدات بین المللی خارج شده و به نوعی در نظام حقوق بین‌الملل بی نظمی ایجاد کرده است.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از مواضع مثبت دولت استرالیا نسبت به توافق برجام گفت: هر توافقی زمانی معنا خواهد داشت که همه طرف‌ها از منافع آن بهره مند گردند اما در شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران علیرغم عدم تمایل نسبت به خروج از این توافق؛ ناگزیر از کاهش تدریجی تعهدات خود است.

 صادقی با محکوم کردن سیاستهای مداخله گرایانه دولت آمریکا در دیگر کشورها خواستار اتخاذ سیاست مستقل و عملکرد موثر دولت استرالیا نسبت به موضوعات منطقه ای و بین المللی شد.

 رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا در پایان نسبت به توسعه و تحکیم بیش از پیش روابط دو کشور به ویژه در زمینه‌های علمی _فرهنگی_ دانشگاهی و تقویت گردشگری در دوره ماموریت سفیر جدید استرالیا در تهران ابراز امیدواری کرد.

 خانم لیندال ساکس سفیر جدید استرالیا در تهران نیز با اشاره به اهمیت همکاری‌های پارلمانی دو کشور گفت: پارلمان استرالیا به گسترش روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است و در این راستا خواهان بهره گیری از ظرفیت های گروه دوستی پارلمانی می باشد.

 وی با اظهار تأسف از تصمیم یکجانبه آمریکا در خروج از برجام گفت: سیاست استرالیا همواره حمایت از برجام بوده و به دیپلماسی فعال خود که تشویق اعضا برای پایبندی به این توافق است ادامه خواهد داد.

 لیندال ساکس در ادامه افزود: شاید برجام توافقی کامل نباشد اما در حال حاضر بهترین گزینه موجود است لذا طرف‌های این توافق باید متوجه عواقب اقدامات محاسبه نشده در رابطه با خروج از آن باشند.

ساکس در پایان از همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه تلاش مشترک در راستای حفظ صلح و امنیت بین‌الملل استقبال کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin