سفیر ارمنستان در دیدار با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی موضع متعادل ایران در قبال مناقشه قره باغ را حائز اهمیت دانست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آرتاشس تومانیان در دیدار با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نظام سیاسی دو کشور از نظر تشکل های اجتماعی و سیاسی تفاوت هایی دارند اظهار داشت: هر دو کشور با یکدیگر دوست هستند و هر دو ملت یک مسیر طولانی 1000 ساله را طی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ایران همسایه بزرگ ارمنستان است و در این منطقه حضور مهمی دارد، موضع متعادل جمهوری اسلامی ایران در قبال مناقشه قره باغ را حائز اهمیت دانست و ضمن استقبال از گسترش روابط میان حزب موتلفه اسلامی و احزاب ارمنستان، گفت:‌ سیاست شما حمایت از توازن و بازدارندگی در منطقه بوده و این مسئله برای ما مهم است.

در ادامه این دیدار، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز با تاکید بر نقش مهم حزب موتلفه اسلامی در پیروزی انقلاب، به سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی و روابط ایران و ارمنستان و دورنمای توسعه این روابط اشاره و تصریح کرد: روابط دو جانبه جمهوری اسلامی با ارمنستان رابطه ای پایدار و مبتنی بر احترام و تقویت منافع دو ملت است و حمایت از تقویت دائمی روابط همه جانبه با کشورهای دوست و گسترش تعامل دائمی بین همسایگان، سنگ بنای روابط بین­المللی حزب ما را شکل می دهد.

محمدنبی حبیبی افزود: ما تعامل و رابطه بین جمهوری اسلامی و ارمنستان را در شرایط خوبی می بینیم و از آن به طور کامل پشتیبانی می‌کنیم و امیدواریم که در دوره مسئولیت شما به عنوان سفیر در جمهوری اسلامی روابط دوجانبه به بالاترین سطح خود برسد. همچنین معتقدیم در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می توانیم با شما همانند بسیاری دیگر از کشورها ارتباط صمیمانه و رو به توسعه داشته باشیم.

حبیبی ارمنستان را یک همسایه معتبر توصیف و تاکید کرد: برای حفظ آرامش در منطقه، ما و شما هرکدام به سهم خودمان موثریم. ما شما را یک کشور و ملت مستقل می دانیم و معتقد به احترام متقابل در روابط دو جانبه هستیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: ما معتقدیم مناقشات قره باغ، باید از راه گفتگو و مذاکرات سیاسی و با اراده تحقق صلح حل شود. وظیفه ما این است که به حل این مناقشات کمک کنیم چرا که معمولا این نوع منــاقشات باعث تضعیف اقتدار ملی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه هر کدام از ما و همسایگانمان اقتدار کامل داشته باشیم می­توانیم از گزند دشمنان در امان باشیم. ما تا به حال با احزابی از ارمنستان دیدار و گفتگو داشته ایم و علاقه مند به گسترش روابط حزبی با احزاب ارمنستان هستیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin