سفیر آلمان در تهران گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در منطقه و جهان، از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی آلمان برخوردار است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، میکائیل کلور برشتولد در دیدار اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، بر ضرورت فراهم کردن تسهیلات برای گردشگران دو کشور برای توسعه صنعت توریسم تاکید کرد.

سفیر آلمان در تهران با تجلیل از فرهنگ و تمدن غنی کشورمان گفت: گوته و بسیاری از شخصیت های برجسته فرهنگی و ادبی در اروپا، تحت تاثیر فرهنگ و هنر ایران به خلق آثار خود پرداختند.

کلور برشتولد همچنین با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه های اقتصادی و صنعتی افزود: تحکیم و تقویت ارتباطات و همکاری های پارلمانی میان مجالس دو کشور مورد توجه و اهتمام مسئولان آلمانی قرار دارد.

سفیر آلمان در تهران در این دیدار همچنین با اشاره به علاقه مندی مردم آلمان نسبت به جاذبه های گردشگری ایران خاطرنشان کرد: فراهم کردن تسهیلات ویژه برای گردشگران دو کشور، در توسعه صنعت گردشگری و کمک به افزایش شناخت متقابل مردم دو کشور تاثیر فراوانی دارد.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه مناسبات دو کشور گفت: روابط ایران و آلمان مناسباتی تاریخی و ریشه دار بوده و دو کشور از ارتباطات دوستانه بسیار خوبی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی برخوردارند.

نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توانمندی های دو کشور در عرصه های مختلف افزود: توسعه و تقویت همکاری های ایران و آلمان در عرصه های مورد علاقه به نفع مردم دو کشور است.

اختیاری ادامه داد: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه اقلیت های دینی از جمله زرتشتیان از حقوق و آزادی های اولیه و اساسی برخوردارند و در عمل به فرایض دینی در عبادتگاه های مخصوص به خود آزاد هستند و مدارس ویژه خود را دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: همه نمایندگان در امر قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن در کشور با یکدیگر برابر بوده و هیچ تفاوتی میان آنها نیست.

نماینده زرتشتیان ایران در این دیدار خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات و همکاری های دو کشور حمایت می کنند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin