رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دیدار با سرکنسول افغانستان از آمادگی دانشگاه زاهدان برای میزبانی دانشجویان این کشور خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، دکتر محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دیدار با سرکنسول افغانستان ضمن ابراز تاسف از حادثه زلزله اخیر در افغانستان و پاکستان افزود: سلامت انسان‌ها فارغ از قومیت، ملیت، دین و مذهب اولویت اول نظام بهداشت و درمان ایران و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آمادگی نسبی خود را برای پذیرش مصدومین این حادثه اعلام می‌دارد و از تمام ظرفیت‌های بیمارستانی و درمانی خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

میری افزود: در جلساتی که با مقام وزارت صحت عامه افغانستان داشتیم به نتایج خوبی برای کمک به ریشه‌کنی بیماری‌های فلج اطفال، مالاریا، سرخک و در مجموع بیماری‌های واگیر دست یافتیم.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مطلب این است که تمام ترددهای مرزی مجاز باشد تا بتوانیم با راه‌اندازی درمانگاه‌های مرزی هم عملیات واکسینه را انجام دهیم و هم در بدو ورود چکاب کامل داشته باشیم تا در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری فرد بیمار به مراکز درمانی مجهز انتقال داده شود و عملیات درمانی را شروع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یادآورد شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، پذیرش دانشجو را تا سقف 500 نفر تایید نموده است که تعدادی از آنان به صورت بورسیه طبق قوانین ایران و معرفی کشور افغانستان پذیرش خواهند شد.

نیکپور سرکنسول افغانستان در زاهدان نیز در این دیدار گفت: باید در درمان بیماری‌های قلبی و بازپروری بیماران نگاهی ویژه داشته باشیم که این مطلب کمک بیش از پیش مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات کشور افغانستان پس از جنگ تعداد معتادان به مواد مخدر رو به افزایش است که این خطری جدی برای نسل‌های بعدی و هم‌چنین کشورهای همسایه است که با استفاده از توان بالای کارشناسان و مراکز مشاوره در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می‌توان این معضل را حل کرد.

سرکنسول افغانستان ضمن تشکر از پیشنهادات مطرح شده گفت: اگر مطالب مطرح شده در جلساتی را که داشتیم به صورت یک تفاهم نامه تنظیم کنیم و به امضای دو طرف برسد، اجرایی کردن آن سریع‌تر امکان پذیر است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin